بلیط قطار


قیمت بلیط قطار

با توجه به مسیر، شرکت مسافربری ریلی و نوع قطاری که انتخاب می‌کنید، قیمت بلیط قطار متغیر است. همچنین اگر تصمیم به حمل خودرو با قطار داشته باشید، باید مبلغ بیشتری نیز پرداخت کنید. اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، می‌توانید برای یافتن بلیط ارزان‌ قطار به وب‌سایت یا اپلیکیشن توریست لند  مراجعه کرده، مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص و سپس قیمت انواع بلیط‌ قطار را مشاهده و مقایسه کنید. فیلترهای جستجو نیز به شما کمک می کند تا به راحتی بلیط قطار ارزان را جستجو کرده و خریداری کنید.

توریست لند ؛ سامانه جامع خرید بلیط قطار

بسیاری از افراد هنگام تصمیم‌گیری برای حمل‌ونقل در سفر به سراغ گزینه خرید آنلاین بلیط قطار می‌روند. توریست لند  به عنوان سایت فروش بلیط قطار امکان انتخاب و رزرو آنلاین بلیط را به راحتی در وبسایت و اپلیکیشن خود در اختیار کاربران قرار داده است. مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار در توریست لند  عبارتند از:

دسترسی به ظرفیت بلیط قطار تمام شرکت‌های مسافربری ریلی
رزرو بلیط قطار فوری با ارزانترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته

پیش ‌فروش بلیط قطار

براساس اعلام شرکت راه‌آهن، تمامی شرکت‌های ریلی بلیط‌های قطار را در باز‌ه‌های یک ماهه و در یک روز و ساعت مشخص (که توسط راه‌آهن اعلام می‌شود)، در اختیار مراجع فروش قرار می‌دهند.

 لطفا توجه داشته باشید، ظرفیت تمام قطارها صبح روز پیش‌فروش به طور کامل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و در ساعت خرید حضوری، معمولا ظرفیت تکمیل شده است.

در صورتی که از طریق وبسایت توریست لند  موفق به تهیه بلیط قطار نشدید، برای خرید ظرفیت باقی‌مانده، از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

توریست لند  تمام اخبار مرتبط با پیش فروش بلیط‌ قطار را از طریق سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

راه‌های ارتباطی با پشتیبانی قطار در توریست لند :
ایمیل: support@touristland.net
شماره تماس: 02634494940 

لازم به ذکر است، برای تهیه بلیط‌های گروهی نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید اینترنتی بلیط قطار شرکت های ریلی ایران

در حال حاضر، شرکت‌های ریلی متعددی در مسیرهای داخلی ایران فعال هستند که هرکدام با توجه به نوع خدمات، امکانات و کلاس قطار، قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. این تنوع قیمت، امکان رزرو ارزان ‌ترین بلیط قطار را برای مسافران آسان‌تر کرده است. توریست لند  با ارائه امکان خرید بلیط قطار از شرکت‌های ریلی معتبر مانند رجا، فدک، مهتاب سیر جم، نورالرضا، جوپار و بن ریل، انتخاب وسیع و متنوعی را برای شما فراهم کرده است.

نکات مهم برای خرید بلیط های قطار

انتخاب یک سایت معتبر، مطمئن و جامع برای خرید آنلاین بلیط قطار که دسترسی شما را به تمام مسیرهای ریلی فراهم کند، از مهمترین نکاتی است که هر مسافر باید به آن دقت کند. توریست لند  یکی از بهترین سایت های فروش بلیط قطار فوری در ایران محسوب می‌شود. علاوه ‌بر انتخاب یک مرجع معتبر، برخی از مهمترین نکات خرید اینترنتی بلیط قطار عبارتند‌‌ از:

خرید بلیط قطار کوپه دربست

اگر به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنید، می‌توانید با خرید بلیط قطار کوپه دربست سفری آسوده‌تر داشته باشید. کوپه‌های قطار، چهار نفره و شش نفره هستند و با رزرو کوپه دربست قطار می‌توانید با خیال راحت سفر کنید. برای تهیه بلیط قطار به صورت کوپه دربست کافی است هنگام جستجو و رزرو بلیط قطار گزینه «کوپه دربست می‌خواهم» را انتخاب کنید. پس از وارد کردن مشخصات مسافران و پرداخت هزینه، بلیط شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.

انتخاب انواع کوپه ها در زمان رزرو بلیط قطار

قطارهای مسافری به دو دسته قطارهای سالنی و قطارهای کوپه‌ای تقسیم می‌شوند. کوپه‌های قطار شامل کوپه‌های شش نفره و چهار نفره هستند که هنگام انتخاب و خرید اینترنتی بلیط قطار، ظرفیت آنها مشخص است. توجه داشته باشید که قطارهای شش تخته قیمت مناسب‌تری نسبت به چهار تخته دارند.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام رزرو بلیط قطار توریست لند  باید به آن دقت کرد، تقسیم‌بندی نوع قطارها بر اساس مسافران است. در این قسمت، مسافر می‌تواند از بین گزینه‌های کوپه ویژه خواهران، ویژه برادران و ویژه مسافران عادی (بدون تفکیک جنسیت) گزینه موردنظر خود را انتخاب کند.

راهنمای حمل خودرو با قطار

در حال حاضر واگن‌های حمل خودرو با قطار از طریق شرکت‌های ریلی در مسیرهای مختلف در دسترس قرار دارند. اگر قصد حمل خودرو با قطار را دارید، به راحتی می‌توانید در صفحه رزرو بلیط قطار توریست لند  پس از ورود مبدا، مقصد و تاریخ، گزینه «حمل خودرو می‌خواهم» را انتخاب کنید. با ورود اطلاعات دقیق مانند نوع خودرو، مالک، پلاک، شماره تماس و موارد دیگر می‌توانید رزرو خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که بلیط صادر شده قابل ویرایش نیست، بنابراین هنگام ورود اطلاعات دقت کافی داشته باشید. در صورت ثبت اطلاعات غلط باید با استرداد آنلاین بلیط قطار، دوباره برای خرید اقدام کنید. تمام اطلاعات موردنیاز خرید بلیط حمل خودرو با قطار روی برگه بلیط شما ثبت خواهد شد.

انتخاب خدمات در زمان خرید بلیط

پس از جستجوی بلیط قطار مسیر موردنظر خود، در صفحه نتایج جستجو، با استفاده از فیلتر «خدمات قطارها»، می‌توانید بلیط قطارهایی که همراه با خدماتی مانند غذا ارائه می‌شوند را مشاهده و انتخاب کنید. در مرحله بعد می‌توانید امکان انتخاب نوع غذا و ... وجود دارد.

خرید بلیط قطار برای اتباع غیرایرانی

توریست لند  این امکان را فراهم کرده است تا ملیت‌های غیرایرانی نیز به راحتی خرید بلیط قطار را انجام دهند. اتباع خارجی پس از جستجو و انتخاب بلیط، در مرحله نهایی کافی است گزینه ملیت غیر ایرانی را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره پاسپورت، بلیط قطار مسیر موردنظر خود را خریداری کنند.

خرید ارزان بلیط قطار در توریست لند 

قیمت فروش بلیط قطار در مسیرهای مختلف داخلی با توجه به مقصد انتخابی، نوع قطار، شرکت‌های مسافربری قطار، کلاس و درجه قطار و ... متفاوت است. برای خرید ارزان بلیط قطار به یک سایت جامع فروش بلیط قطار که تمامی مقاصد و شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی را پوشش می‌دهد، مراجعه کنید. توریست لند  با ابزارهای تقویم قیمتی به شما کمک می‌کند تا ارزان ترین بلیط قطار را رزرو کنید.

اطلاع‌رسانی آخرین قیمت‌‌ ها و تخفیف های بلیط قطار

یکی از امکاناتی که توریست لند  در اختیار کاربران خود قرار داده، سیستم «اطلاع‌رسانی از آخرین تغییرات قیمت بلیط قطار» است. هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار در سایت یا اپلیکیشن توریست لند ، در سمت راست صفحه نتایج جستجو، گزینه «اطلاع‌رسانی قیمت‌ها» را مشاهده خواهید کرد. با فعال کردن این گزینه آخرین تغییرات قیمت بلیط قطار از طریق ایمیل، پیامک یا هر دو (به انتخاب شما) برایتان ارسال خواهد شد.

برای خرید بلیط قطار تخفیف دار می‌توانید از اپلیکیشن توریست لند  استفاده کنید. با هر بار خرید خدمات سفر در اپ ، امتیاز دو برابری باشگاه مشتریان به حساب کاربری شما واریز می‌شود و به این ترتیب در سفرهای بعدی می‌توانید از کد تخفیف خرید بلیط توریست لند  بهره‌مند شوید.

کنسلی و استرداد بلیط قطار به صورت آنلاین

پس از انتخاب بلیط قطار موردنظر خود، اطلاعات کامل آن را همراه با قوانین استرداد و جریمه کنسلی مطالعه کنید. چنانچه پس از تهیه بلیط قطار به هر دلیلی از سفر منصرف شدید، می‌توانید به راحتی و با توجه به قوانین و مقررات، استرداد بلیط قطار را انجام دهید. به این ترتیب، پس از کسر درصد جریمه، مابقی مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد.

مقدار جریمه بلیط با توجه به مدت زمانی که تا ساعت حرکت باقی مانده است، تعیین می‌شود. پشتیبانی توریست لند  در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام کنسلی بلیط قطار پاسخگوی شما خواهد بود.

برای استرداد بلیط قطار در سایت یا اپلیکیشن توریست لند ، کافی است وارد حساب کاربری‌تان شوید، بلیط خود را انتخاب کرده و روی گزینه استرداد کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید میزان جریمه استرداد بلیط قطار را استعلام بگیرید.

بعد از انتخاب گزینه «استعلام جریمه و استرداد» به سایت رجا منتقل خواهید شد. در ادامه کافی است قوانین کنسلی بلیط قطار را مطالعه و تائید کنید. درخواست لغو بلیط قطار شما در این مرحله ثبت خواهد شد و هزینه بلیط، بعد از کسر مبلغ جریمه، به همان شماره کارتی که با آن خرید خود را انجام داده‌اید، بازگردانده می‌شود.

محبوب ترین مقاصد و مسیرها برای سفر با قطار

در حال حاضر مسیرهای ریلی متعددی در سرتاسر ایران وجود دارند که دسترسی به بسیاری از مقاصد را با ارزانترین قیمت فراهم می‌کنند. در این میان، برخی از این مسیرها محبوبیت زیادی در میان مسافران دارند و از این رو تقاضا برای بلیط این شهرها نیز بسیار زیاد است.

برخی از پرطرفدارترین مقصدها و مسیرها برای سفر با قطار عبارتند از:

بلیط قطار تهران
بلیط قطار مشهد
قطار تهران مشهد
قطار تهران شیراز
قطار تهران رشت
قطار تهران اصفهان

معرفی شرکت های ریلی ایران

در زمان خرید بلیط قطار، می‌توانید شرکت ریلی و نوع قطار را انتخاب کنید. بنابراین بهتر است با این شرکت‌ها و امکانات آنها آشنایی داشته باشید.

رزرو بلیط قطار فدک

قطار فدک با ورود به سیستم ریلی ایران در سال 1395، اولین قطار 5 ستاره ایرانی را وارد صنعت مسافربری ریلی کرد و به‌خوبی توانست استانداردهای این صنعت را ارتقا دهد. خرید بلیط قطار فدک در چهار کلاس خدماتی مختلف شامل کلاس ویژه، کلاس بیزینس، کلاس اکونومی و کلاس عصرانه برای مسافران امکانپذیر است. قطارهای فدک در نوع پذیرایی، خدمات ترانسفر و بسته‌های خواب با هم تفاوت دارند.

خرید بلیط قطار رجا

یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ریلی به مسافران، شرکت رجا است که از سال 1375، فعالیت خود را آغاز کرد. رجا که با نام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آن یاد می‌شود، با ارائه انواع قطارها از سطح متوسط گرفته تا قطارهای لوکس و باکیفیت در تلاش است تا پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها باشد.

قطارهای رجا به انواع قطارهای چهار تخته، شش تخته اقتصادی، قطار سالنی و قطارهای لوکس زندگی تقسیم می‌شوند. قطارهای چهار تخته شرکت رجا دارای واگن‌های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره هستند و هنگام خرید بلیط قطار رجا می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

تهیه بلیط قطار سفیر

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران شرکت سفیر ریل آسیا محسوب می‌شود. قطار سفیر در واقع نام شرکتی است که 9 شرکت ریلی خصوصی زیرمجموعه آن قرار دارند. قطار نورالرضا، قطار مهتاب سیر جم (قطار مهتاب)، وانیا ریل، ریل ترابر سبا (قطار سبا)، ریل سیر کوثر (قطار کوثر)، قطار رعد تبریز، قطار هستیا و قطار جوپار قطارهای زیرمجموعه سفیر ریل آسیا محسوب می‌شوند. با توجه به تنوع بالای قطارهای اقتصادی و باکیفیت سفیر در مسیرهای مختلف با قیمت‌های متنوع، مسافران به راحتی می‌توانند بلیط ارزان قطار را خریداری کنند.

سوالات متداول

  • چطور در سایت توریست لند بلیط قطار خریداری کنیم؟
    کافی است وارد صفحه بلیط قطار شوید، مبدا و مقصد، تعداد مسافران، تاریخ رفت (و در صورتی که قصد خرید بلیط رفت و برگشت دارید، پس از انتخاب دکمه رفت و برگشت، تاریخ رفت و برگشت) را مشخص کنید. در صورتی که کوپه دربست می‌خواهید، تیک کوپه دربست را بزنید و در صورتی که قصد دارید خودرو خود را با قطار حمل کنید، تیک "حمل خودرو می‌خواهم" را روشن کنید.

    در نهایت نتایج بر اساس بلیط‌های موجود از شرکت‌های ریلی مختلف نمایش داده خواهد شد و با چند کلیک ساده می‌توانید خرید بلیط قطار موردنظرتان را انجام دهید.

  • آیا امکان انتخاب شرکت ریلی و نوع قطار وجود دارد؟
    بله، در صورتی که در مسیر موردنظر شما شرکت‌های ریلی مختلف در انواع مختلف به ارائه خدمات بپردازند، در قسمت فیلترهای جستجوی توریست لند امکان انتخاب نوع قطار، امکانات، شرکت ریلی و نوع سالن وجود دارد.

  • آیا امکان رزرو کوپه دربست در هنگام خرید بلیط قطار توریست لند وجود دارد؟
    بله، در زمان خرید بلیط قطار می‌توانید تیک کوپه دربست را روشن کنید. همچنین می‌توانید در قسمت نوع مسافران، ویژه خواهران یا ویژه برادران را انتخاب کنید. این به خصوص برای بانوانی که می‌خواهند در کوپه اختصاصی خانم‌ها باشند، گزینه مناسبی است.

  • آیا امکان خرید بلیط قطار ارزان در توریست لند وجود دارد؟
    بله، در سایت توریست لند می‌توانید ارزانترین بلیط قطار را پیدا کنید. ابزارهایی چون تقویم قیمتی و نمودار قیمتی به شما کمک می‌کنند تا ارزانترین بلیط‌ها را پیدا کنید. همچنین در فیلترهای جستجو می‌توانید قیمت موردنظر خود را برای بلیط قطار مشخص کنید.

  • آیا امکان استرداد بلیط قطار وجود دارد؟
    در صورتی که پس از خرید بلیط قطار، از خرید خود منصرف شدید، البته تا پیش از حرکت قطار، می‌توانید نسبت به استرداد بلیط خود اقدام کنید. با تماس با پشتیبانی توریست لند مراحل و شیوه درخواست استرداد آنلاین بلیط قطار به اطلاع شما خواهد رسید.
مشاوره رایگان