ویزای تونس

تونس کشوری در آفریقا که به نگین این قاره شهرت دارد، تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است. در این کشور می‌توانید به تماشای معماری‌ اسلامی و عربی در کنار معماری فرانسوی بنشینید و از تماشای تاریخ لذت ببرید. با توجه به اینکه تونس در گذشته مستعمره فرانسه بوده و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، هر گوشه از این کشور برای گردشگران پر از جاذبه و ماجراجویی است. اگر قصد سفر به تونس را دارید، باید پیش از هر چیز برای اخذ ویزای تونس اقدام کنید. توریست لند  در جهت تسهیل سفرهای خارجی، مشاوره رایگان و خدمات لازم در جهت اخذ ویزا تونس را به شما ارائه می‌دهد.

ویزای توریستی تونس

از میان انواع ویزای تونس، ویزای توریستی طرفداران بیشتری در میان ایرانیان دارد. ویزای تونس به صورت برچسب یا لیبل روی پاسپورت ارائه می شود، از این رو در فرودگاه تنها با ارائه پاسپورت می توانید وارد خاک تونس شوید. این نوع ویزا نیازی به مراجعه به سفارت و مصاحبه ندارد. لازم به ذکر است افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند از آن برای اهداف تحصیلی و کاری استفاده کنند. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی تونس، 3 ماهه است.

تمدید ویزای توریستی تونس

توجه داشته باشید، ویزای توریستی تونس قابل تمدید نیست. مدت زمان اعتبار این ویزا، بر اساس برنامه سفر و تاریخ رزرو بلیط است و امکان تمدید ندارد.

شرایط اخذ ویزای تونس در توریست لند 

طبق قانون جدید از تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴، ایرانیان دارای گذرنامه عادی که قصد سفر گردشگری به تونس دارند، در صورتی که اقامت آنها حداکثر 15 روز در یک دوره 180 روزه باشد، به شرط ارائه رزرو تایید شده هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما، نیازی به دریافت ویزا ندارند.

مراحل اخذ ویزای تونس در توریست لند 

متقاضیان دریافت ویزا تونس، باید ابتدا با کارشناسان توریست لند  به شماره 02634494940 تماس بگیرند. پس از دریافت آدرس ایمیل یا شماره واتساپ، باید مدارک خود را از طریق یکی از این دو روش برای کارشناسان ارسال کنند. مدارک بررسی خواهند شد و پس از اعلام شرایط دریافت ویزا تونس، متقاضی باید اصل مدارک خود را نیز برای توریست لند  ارسال کند.

فرم الکترونیکی درخواست ویزا توسط کارشناسان تکمیل خواهد شد و مدارک همراه با فرم به سفارت ارسال می‌شود. لازم به ذکر است از زمان درخواست ویزا تا صدور آن معمولا بین 10 تا 15 روز کاری طول می‌کشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای تونس

ریجکت شدن ویزا تونس می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. در صورتی که مدارک شما نقص داشته باشد یا نیاز به ارائه مدارک بیشتری باشد، سفارت تونس به شما مهلت می‌دهد تا مدارک کامل را ارسال کنید، اما در صورتی که مدارک در موعد مقرر ارائه نشود، امکان ریجکت شدن ویزا تونس وجود دارد. علاوه بر این، ارائه اسناد نامعتبر، نداشتن اعتبار گذرنامه و اشتباه در پر کردن فرم درخواست ویزا نیز می‌تواند سبب ریجکت شدن ویزای تونس باشد.

سوالات متداول

  • اخذ ویزای تونس چقدر طول می کشد؟
    از زمان ارائه درخواست ویزا تونس، تا 10 روز کاری طول می‌کشد تا ویزای شما صادر شود.

  • آیا دریافت ویزای توریستی تونس به دعوتنامه نیاز دارد؟
    سفر توریستی به تونس تا 15 روز اقامت نیازی به دعوتنامه ندارد.

  • آدرس سفارت تونس کجاست؟
    تهران، شهرک قدس، فاز 4، بلوار ایوانک، زرافشان شمالی، کوچه 2، شماره 7 ، روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 16
مشاوره رایگان