ویزای قزاقستان

قزاقستان با دشت‌ها، جنگل‌ها و صحراهای وسیع، یکی از مقاصد جذاب برای دوستداران طبیعت است. علاوه بر این، بسیاری برای آشنایی با آداب و رسوم مردم قزاق از برگزاری مراسم عید نوروز تا زبان آنها که تلفیقی از زبان‌های قزاق و روسی است و حتی پوشش زیبای مردم این کشور، به قزاقستان سفر می‌کنند. از جمله اقدامات اولیه برای سفر به این کشور پهناور، علاوه بر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، دریافت ویزای قزاقستان است. توریست لند  اخذ ویزای قزاقستان را برای شما آسان می‌کند. در ادامه می‌توانید با چگونگی آن آشنا شوید.

انواع ویزای قزاقستان

طبق قوانین ویزای قزاقستان، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند و اقامت آنها بیشتر از 14 روز طول نمی‌کشد، نیازی به اخذ ویزای قزاقستان ندارند. اما برای سفر توریستی و تجاری به قزاقستان و داشتن اقامتی بیش از 14 روز، باید برای ویزا اقدام کنند.

ویزای توریستی به قزاقستان برای کسانی که قصد تفریح و گشت و گذار در این کشور دارند، صادر می‌شود. این نوع ویزا یکبار ورود است و تا 90 روز اعتبار دارد. اما کسانی که با اهداف تجاری شامل شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌ها، سرمایه گذاری و ... به قزاقستان سفر می‌کنند، باید ویزای تجاری قزاقستان را دریافت کنند. این نوع ویزا به دو صورت یکبار ورود و مولتی صادر می‌شود. مدت زمان ویزای قزاقستان برای اهداف تجاری یک ماهه است.

تمدید ویزای قزاقستان

ویزای قزاقستان امکان تمدید ندارد و چنانچه مدت زمان اعتبار ویزا به پایان رسید، باید برای اخذ ویزای قزاقستان مجددا درخواست دهید.

شرایط اخذ ویزای قزاقستان در توریست لند 

سفر به قزاقستان تا 14 روز نیاز به اخذ ویزا ندارد. با این حال در صورتی که قصد سفر به قزاقستان برای مدت بیش از 14 روز را دارید، باید بدانید شرایط ویزای قزاقستان چندان سخت و پیچیده نیست. کافی است درخواست ویزا را به صورت آنلاین ثبت کنید، مدارک موردنیاز را به صورت فیزیکی برای توریست لند  ارسال کنید. کارشناسان مربوطه اقدامات لازم شامل ارسال مدارک ویزای قزاقستان به سفارت و ارائه درخواست ویزای قزاقستان را انجام می‌دهند. برای اخذ ویزای قزاقستان نیازی به تمکن مالی هم نخواهید داشت، اما داشتن دعوتنامه الزامی است.

مراحل اخذ ویزای قزاقستان در توریست لند 

متقاضیان دریافت ویزا قزاقستان، بایستی ابتدا درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن توریست لند  ثبت کنند. سپس متقاضی باید اصل مدارک خود را برای توریست لند  ارسال کند. پس از حداقل 10 روز کاری نتیجه از سوی سفارت اعلام خواهد شد و کارشناسان توریست لند  به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

دلایل ریجکت شدن ویزای قزاقستان

ریجکت شدن ویزای قزاقستان ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد، اما ارائه مدارک ناقص از مهمترین دلیل ریجکتی ویزای گردشگری قزاقستان به شمار می‌رود.

سوالات متداول

  • چه مدت پیش از سفر باید درخواست ویزای قزاقستان بدهیم؟
    با توجه به زمانبر بودن مراحل درخواست تا اخذ ویزای قزاقستان، بهتر است از یک ماه قبل درخواست خود را ارائه دهید.

  • چقدر طول می کشد تا ویزای قزاقستان صادر شود؟
    از زمان درخواست تا صدور ویزای قزاقستان حداقل 10 روز کاری طول می‌کشد.

  • مدت اعتبار ویزای قزاقستان چقدر است؟
    ویزای قزاقستان 3 ماه اعتبار دارد و مسافر می تواند تا 1 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

  • ویزای قزاقستان به صورت لیبل صادر می‌شود یا الکترونیک؟
    ویزای قزاقستان به صورت لیبل روی پاسپورت صادر می‌شود.

  • آیا تهیه دعوتنامه برای ویزای قزاقستان ضروری است؟
    بله برای درخواست ویزای قزاقستان حتما باید دعوتنامه داشته باشید.

  • آیا برای درخواست ویزای قزاقستان نیاز به مراجعه حضوری است؟
    خیر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

  • مدارک ویزای قزاقستان را به چه آدرسی ارسال کنم؟
    لطفا اصل مدارک را به دفتر توریست لند واقع در کرج ، طالقانی شمالی ، بین 12 متری انقلاب و بخشداری ، پلاک 793 طبقه همکف ، شرکت خدمات مسافر هوایی و گردشگری چمدان پرواز البرز ارسال کنید.

  • آیا اتباع می‌توانند ویزای قزاقستان درخواست دهند؟
    متاسفانه در حال حاضر توریست لند امکان ارائه خدمات ویزا به اتباع محترم را ندارد.
مشاوره رایگان