ویزای ازبکستان

سفر به ازبکستان به منظور گشت و گذار در یکی از کشورهای تاریخی آسیای مرکزی نیازمند اخذ ویزاست. برای سفر توریستی به تاشکند پایتخت این کشور و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ازبک، باید ابتدا ویزای ازبکستان را تهیه کنید. خوشبختانه اخذ ویزای ازبکستان به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما می‌توانید به کمک توریست لند  به راحتی ویزای خود را دریافت کنید. پس لازم است ویزا را حتما در هزینه سفر به ازبکستان در نظر بگیرید.

انواع ویزای توریستی ازبکستان

از میان انواع ویزای ازبکستان، ویزای توریستی این کشور از محبوبیت بیشتری برخوردار است. کسانی که علاقمند به تاریخ این ناحیه و دیدن سمرقند و بخارا هستند، باید جهت اخذ ویزای توریستی ازبکستان اقدام کنند. این نوع ویزا به دو صورت الکترونیکی و لیبل ارائه می‌شود. هر دو نوع ویزای توریستی ازبکستان 3 ماه اعتبار دارد و گردشگران با داشتن آن می‌توانند تا یک ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

تمدید ویزای ازبکستان

مدت اعتبار ویزای ازبکستان سه ماه است. این نوع ویزا امکان تمدید ندارد و چنانچه اعتبار آن به پایان رسیده باشد، جهت اخذ ویزای آنلاین ازبکستان باید دوباره اقدام کنید.

شرایط اخذ ویزای ازبکستان در توریست لند 

خوشبختانه شرایط گرفتن ویزای ازبکستان ساده است. از آنجا که این ویزا به صورت اینترنتی صادر می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری به سفارت ندارد. البته اگر متقاضیان ویزای لیبل ازبکستان لازم است اصل پاسپورت خود را برای توریست لند  ارسال کنند. این ویزا اجازه تنها 30 روز اقامت در ازبکستان را به گردشگر می‌دهد و برای اقامت به مدت بیشتر، باید درخواست خود را به صورت حضوری در سفارت آن کشور ارائه دهید.

مراحل اخذ ویزای ازبکستان در توریست لند 

متقاضیان دریافت ویزای الکترونیکی ازبکستان، بایستی ابتدا درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن توریست لند  ثبت کنند. پس از بارگذاری مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه، بایستی ظرف مدت 72 ساعت اصل مدارک را برای توریست لند  ارسال کنند. 

مدارک بررسی خواهند شد، سپس توسط توریست لند  به سفارت ازبکستان ارسال خواهد شد. اعلام نتیجه ممکن است حداقل 7 روز کاری طول بکشد. نتیجه درخواست ویزای ازبکستان، توسط توریست لند  به اطلاع شما خواهد رسید.

دلایل ریجکت شدن ویزای ازبکستان

ریجکت شدن ویزا ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما رایج‌ترین دلیل ریجکت شدن ویزای ازبکستان، سابقه ریجکت شدن ویزا در گذشته است.

سوالات متداول

  • آیا دریافت ویزای ازبکستان نیازمند مراجعه به سفارت است؟
    خیر، ویزای ازبکستان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و نیازی به مراجعه به سفارت ندارد.

  • چه مدت قبل از سفر باید برای دریافت ویزای ازبکستان اقدام کرد؟
    با توجه به زمانبر بودن مراحل بررسی و صدور ویزا، بهتر است حداقل از یک ماه قبل جهت دریافت ویزای ازبکستان اقدام کنید.

  • نحوه ارسال مدارک برای اخذ ویزای ازبکستان چگونه است؟
    برای درخواست ویزای الکترونیک تمام مدارک باید به صورت آنلاین بارگذاری شود. برای درخواست ویزای لیبل لازم است که اصل مدارک برای توریست لند ارسال شود.

  • آیا برای دریافت ویزای ازبکستان به رزرو بلیط و هتل نیاز است؟
    متقاضیان ویزای الکترونیکی ازبکستان تنها کافی است اسکن پاسپورت و عکس خود را بارگذاری کنند. متقاضیان ویزای لیبل ازبکستان علاوه بر ارسال اصل پاسپورت و عکس، باید واچر هتل یا دعوتنامه نیز ارائه دهند.

  • مدارک ویزای لیبل ازبکستان را باید به چه آدرسی ارسال کنیم؟
    لطفا اصل مدارک خود را به دفتر توریست لند واقع در کرج ، طالقانی شمالی ، بین 12 متری انقلاب و بخشداری ، پلاک 793 طبقه همکف ، شرکت خدمات مسافر هوایی و گردشگری چمدان پرواز البرز ارسال کنید.

  • ویزای ازبکستان تا چه مدت اعتبار دارد؟
    ویزای ازبکستان 3 ماه اعتبار دارد و مسافر می‌تواند تا 1 ماه اقامت داشته باشد.

  • صدور ویزای ازبکستان چقدر طول می‌کشد؟
    پس از ارائه درخواست ویزای ازبکستان، اعلام نتیجه حداقل 7 روز کاری زمان خواهد برد.

  • آیا اتباع می‌توانند ویزای ازبکستان درخواست دهند؟
    متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
مشاوره رایگان