ویزای مالزی

مالزی از کشورهای پرطرفدار در میان گردشگران سرتاسر جهان است. از طرفی طبیعت بکر و مدرن بودن شهرهای این کشور و از سوی دیگر وجود فرهنگ‌ و نژادهای مختلف باعث شده تا این مقصد توریستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد. ایرانیان برای سفر به مالزی نیازمند اخذ ویزا هستند. اگر قصد دارید به دیدن برج‌های دوقلوی مالزی بروید و به گشت و گذار در شهرهای کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی و ... بپردازید، باید ویزای توریستی مالزی را داشته باشید. در ادامه شما را با ویژگی های ویزای مالزی و نحوه اخذ آن از طریق توریست لند آشنا می‌کنیم.

ویزای توریستی مالزی

از میان انواع ویزای مالزی، ویزای توریستی محبوبیت بسیار زیادی دارد. سالهاست صنعت گردشگری در این کشور در حال رشد و شکوفایی است و تجربه‌ای خاص از سفر به جنوب شرقی آسیا برای گردشگران می‌سازد. یکی از دلایل محبوبیت ویزای کشور مالزی، سهولت در دریافت ویزا و قیمت مقرون به صرفه آن است.


ایرانیانی که قصد سفر به مالزی را دارند، چنانچه اقامت آنها در این کشور بیشتر از 14 روز نباشد، نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما اگر قصد داشته باشید برای بیش از 14 روز در این کشور بمانید، باید ویزای توریستی مالزی را که مدت اعتبار آن دو ماه است، دریافت کنید.

تمدید ویزای مالزی

اعتبار ویزای مالزی دو ماهه است و چنانچه مدت اعتبار آن به پایان رسید، امکان تمدید ویزا وجود ندارد و گردشگر باید مجددا جهت اخذ ویزای مالزی اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای مالزی در توریست لند 

شرایط ویزای مالزی چندان پیچیده نیست. همانطور که گفتیم، گردشگران ایرانی برای اقامت در مالزی تا دو هفته نیازی به ویزا ندارند. تنها کافی است مدارک مورد نیاز شامل کارت شناسایی، پاسپورت و بلیط رفت و برگشت خود را در فرودگاه ارائه دهند. ویزای فرودگاهی به صورت مهر در پاسپورت درج می‌شود، اما گردشگرانی که قصد دارند بیش از 14 روز در کشور مالزی بمانند، باید برای ویزا توریستی اقدام کنند. مدت ویزای مالزی دو ماهه و یک بار ورود است و به صورت لیبل روی پاسپورت درج می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط جدید ویزای مالزی برای ایرانیان با کارشناسان توریست لند تماس بگیرید.

مراحل اخذ ویزای مالزی در توریست لند 

ابتدا درخواست ویزای موردنظر خود را در سایت یا اپلیکیشن توریست لند به صورت آنلاین ثبت کنید، مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید تا مدارک توسط کارشناسان توریست لند بررسی شود. پس از ثبت درخواست آنلاین ویزا، اصل مدارک می‌بایست به صورت فیزیکی برای کارشناسان ویزا توریست لند ارسال شود. نوع ارسال می‌تواند به دو صورت حضوری یا ارسال از طریق پست باشد. باید توجه داشته باشید که در صورتی که مدارک لازم برای ویزای مالزی را به صورت پست ارسال می‌کنید، مسئولیت آن کاملا برعهده شما خواهد بود.

مدارک توسط توریست لند به سفارت مالزی ارسال می‌شود. معمولا 7 تا 10 روز کاری تا اعلام نتیجه از سوی سفارت زمان لازم است. نتیجه ویزا در نهایت توسط توریست لند به متقاضی اعلام خواهد شد.

دلایل ریجکت شدن ویزای مالزی

ویزای مالزی ممکن است به دلایل مختلفی ریجکت شود. از عوامل اصلی برای ریجکتی ویزای مالزی ارائه مدارک ناقص است.

سوالات متداول

  • آیا برای سفر به مالزی ویزا لازم است؟
    چنانچه تا دو هفته در این کشور اقامت دارید و پس از 14 روز به ایران بازخواهید گشت، نیاز به ویزا نیست و در فرودگاه با ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت، مهر ویزا در پاسپورت شما درج خواهد شد. برای اقامت بیش از 14 روز نیاز دارید تا ویزای توریستی مالزی را دریافت کنید.

  • آیا اخذ ویزای مالزی نیازمند انگشت نگاری در سفارت است؟
    خیر تنها کافی است مدارک موردنیاز را برای توریست لند ارسال کنید تا ارائه مدارک و مراحل لازم جهت اخذ ویزای مالزی توسط کارشناسان توریست لند انجام شود.

  • ویزای توریستی مالزی چه مدت اعتبار دارد؟
    ویزای توریستی مالزی یک بار ورود است و از زمان صدور دو ماه اعتبار دارد.

  • چطور می توان ویزای مالزی را تمدید کرد؟
    در صورتی که مدت زمان اعتبار ویزای شما به پایان رسیده باشد، باید به کشور بازگردید و برای اخذ ویزای مالزی مجددا اقدام کنید.

  • کارت ورود دیجیتال مالزی (MDAC) چیست؟
    با توجه به اعلامیه اداره مهاجرت مالزی، از تاریخ 1 دسامبر 2023 تمامی گردشگرانی که قصد سفر به مالزی را دارند، 3 روز قبل از ورود به مالزی باید مشخصات خود را در فرم آنلاین از طریق لینک زیر وارد کرده و تاییدیه ورود به مالزی را دریافت کنند. https://imigresen-online.imi.gov.my/mdac/main?registerMain

  • مدارک ویزا مالزی باید به کجا ارسال شوند؟
    در صورتی که درخواست ویزای لبیل مالزی را در سایت یا اپ توریست لند ثبت کرده‌اید، مدارک خود را به آدرس کرج ، طالقانی شمالی ، بین 12 متری انقلاب و بخشداری ، پلاک 793 طبقه همکف ، شرکت خدمات مسافر هوایی و گردشگری چمدان پرواز البرز ارسال کنید.

  • آیا امکان درخواست ویزای فوری مالزی وجود دارد؟
    خیر، در حال حاضر فقط امکان درخواست ویزای عادی وجود دارد.
مشاوره رایگان