ویزای برزیل

برزیل به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع از تیم فوتبال معروفش گرفته تا جنگل‌های آمازون و فستیوال‌های رنگارنگ، یکی از مقاصد محبوب سفرهای خارجی محسوب می‌شود. ایرانیانی که به قصد ماجراجویی و تفریح به این کشور آمریکای جنوبی سفر می‌کنند، در وهله اول نیازمند ویزای برزیل هستند. اگر بلیط هواپیما را خریداری کرده و هتل خود را در برزیل رزرو کرده‌اید، لازم است جهت اخذ ویزای برزیل اقدام کنید.

انواع ویزای توریستی برزیل

از میان انواع ویزای برزیل، ویزای توریستی این کشور محبوبیت زیادی دارد. چنانچه قصد اخذ این نوع ویزا دارید، باید بدانید ویزای توریستی برزیل سه ماهه است و مدت اقامت و همچنین تعداد دفعات مجاز ورود (مولتی یا سینگل) بسته به نظر افسر سفارت و برنامه سفر تعیین می‌گردد.

از آنجا که پروسه صدور ویزا طولانی خواهد بود، متقاضیان باید حداقل از یک ماه قبل جهت اخذ آن اقدام کنند.

تمدید ویزای برزیل

مدت اعتبار ویزای برزیل سه ماه است. این نوع ویزا امکان تمدید ندارد و چنانچه اعتبار آن به پایان رسیده باشد، جهت اخذ ویزای برزیل مجددا باید اقدام کنید.

شرایط و مراحل اخذ ویزای برزیل

متقاضیان دریافت ویزا برزیل، بایستی ابتدا درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن توریست لند ثبت کنند. مدارک باید بارگذاری شده و پرداخت هزینه به صورت آنلاین انجام شود. سپس اصل مدارک باید به دفتر توریست لند ارسال شود. پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان و در صورت عدم وجود نقص در مدارک، مدارک توسط نماینده توریست لند برای سفارت ارسال خواهد شد. جهت آگاهی از روند درخواست خود، در هر مرحله می‌توانید به پنل کاربری خود در توریست لند مراجعه کنید.

دلایل ریجکت شدن ویزای برزیل

ویزای برزیل ممکن است به دلایل مختلفی ریجکت شود. از عوامل اصلی ریجکتی ویزای برزیل نداشتن تاریخچه سفر است. همچنین کسانی که دلیل قانع کننده‌ای برای سفر به برزیل و اقامت در این کشور ارائه نمی‌دهند، ویزای آنها از سوی سفارت ریجکت خواهد شد. طبیعی است که درخواست ویزای هر فرد ممکن است توسط سفارت کشور مقصد تایید یا رد شود. بنابراین تایید سفارت برای صدور ویزا به صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست. با این حال، مجموعه توریست لند تمام تلاش خود را برای افزایش احتمال صدور ویزا انجام خواهد داد.

سوالات متداول

  • آیا امکان دریافت خدمات انواع ویزا برزیل برای اتباع وجود دارد؟
    متاسفانه امکان ارائه خدمات برای اتباع محترم وجود ندارد و باید مستقیما جهت کسب اطلاعات به سفارت کشور موردنظر، مراجعه داشته باشند.
  • مدارک ویزای برزیل به چه زبانی باید ترجمه شود؟
    کلیه مدارک لازم برای ویزای برزیل باید به زبان لاتین و در دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شود.

  • چه مدت قبل باید برای اخذ ویزای برزیل اقدام کرد؟
    با توجه به زمانبر بودن پروسه گرفتن ویزای برزیل، بهتر است از یک ماه قبل جهت ارائه مدارک و درخواست ویزا اقدام کنید.

  • ویزای برزیل به صورت الکترونیک صادر می‌شود یا لیبل؟
    به طور کلی امکان درخواست ویزای الکترونیک برای برزیل وجود ندارد و به صورت لیبل صادر می‌شود.

  • صدور ویزای برزیل چقدر طول می‌کشد؟
    ویزای توریستی برزیل از زمان ورود پرونده به سفارت حداقل 30 روز کاری زمان خواهد برد. در نتیجه بهتر است حداقل یک ماه قبل از برنامه سفر برای صدور ویزا اقدام نمایید.

  • آیا امکان درخواست ویزای چندبار ورود (مولتی) برای برزیل وجود دارد؟
    در بیشتر موارد ویزای توریستی برزیل به شکل مولتی صادر می‌شود، اما ممکن است در برخی موارد به صورت سینگل صادر شود. این تصمیم بر عهده آفیسر سفارت خواهد بود.

  • آیا برزیل ویزای فوری هم دارد؟
    خیر، در حال حاضر فقط امکان درخواست ویزای عادی برزیل وجود دارد.

  • آیا ارائه تمکن مالی و گردش حساب برای ویزای برزیل الزامی است؟
    بله، برای ویزای برزیل نامه تمکن مالی حداقل 4000 دلاری و پرینت حساب بانکی 3 ماهه مورد نیاز است.

  • آیا داشتن دعوتنامه برای اخذ ویزای برزیل الزامی است؟
    خیر. برای ویزای توریستی برزیل داشتن دعوتنامه الزامی نیست. اما در صورت داشتن دعوتنامه امتیاز مثبت لحاظ خواهد شد.

مشاوره رایگان