ویزای اندونزی

اندونزی کشور بزرگی در جنوب شرقی آسیاست که به دلیل وجود جزایر متعدد، طبیعت شگفت‌انگیز و اژدهای کومودو محبوبیت جهانی دارد. کسانی که قصد دارند سفر توریستی به جزیره بالی داشته باشند یا به دلایل تجاری، سفر به جاکارتا پایتخت این کشور را انتخاب می‌کنند، پیش از هر اقدامی باید ویزای اندونزی دریافت کنند. توریست لند  در کنار ارائه بلیط هواپیما و رزرو هتل، خدمات اخذ ویزای اندونزی را نیز در اختیار مسافران این کشور قرار می‌دهد.

انواع ویزای اندونزی

ویزای اندونزی با توجه به هدف سفر، انواع مختلفی دارد. کسانی که با هدف تفریح یا تجارت قصد سفر به اندونزی دارند، می‌توانند ویزای توریستی و تجاری اندونزی را از طریق توریست لند  تهیه کنند. لازم به ذکر است ویزای اندونزی به دو صورت لیبل و الکترونیکی صادر می‌شود.
برای دریافت ویزای لیبل اندونزی، باید مدارک مورد نیاز به سفارت ارسال شود و جواب ویزا حداقل 14 روز کاری طول می‌کشد. در مواقعی که مسافر به پاسپورت خود نیاز دارد یا زمان کافی برای طی کردن روند معمول را ندارد، می‌تواند به صورت الکترونیکی فقط با اسکن پاسپورت و عکس اقدام به دریافت ویزا کند.
صدور ویزای بالی یا دیگر جزایر و شهرهای گردشگری اندونزی تحت عنوان ویزای توریستی اندونزی صورت می‌گیرد. ویزای توریستی اندونزی همانطور که گفته شد به دو صورت لیبل و الکترونیکی صادر می‌شود و 2 ماه اعتبار دارد. ویزای تجاری اندونزی نیز مانند توریستی  از لحاظ مدت اعتبار برای هر دو نوع  درخواست تا دو ماه پس از صدور آن است.

تمدید ویزای اندونزی

گردشگرانی که مدت اعتبار ویزای آنها تمام شده و قصد دارند برای مدت زمان بیشتری در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند برای تمدید ویزای خود از طریق کنسولگری در کشور اندونزی اقدام کنند.

شرایط و مراحل اخذ ویزای اندونزی در توریست لند 

شرایط ویزای اندونزی چندان سخت و پیچیده نیست. تنها با ارسال مدارک و تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه می‌توانید جهت اخذ ویزای اندونزی اقدام کنید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، با مراحل گرفتن ویزای اندونزی در توریست لند  آشنا شوید. 
جهت دریافت ویزای لیبل، پس از انتخاب ویزا لیبل و مشخص کردن تعداد مسافران در فرم مربوطه، درخواست خود را ثبت کنید. سپس اطلاعات مسافران را وارد کنید. لیست مدارک را مطالعه کرده و در صورتی که از شرایط لازم برخوردار هستید، فرم مربوطه را دانلود و تکمیل کنید. فرم تکمیل شده را در سایت توریست لند  بارگذاری کنید. در نهایت هزینه لازم را پرداخت کنید. از زمان پرداخت هزینه باید تا 72 ساعت مدارک لازم را به توریست لند  تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای اندونزی

مدارک مورد نیاز ویزای الکترونیک اندونزی شامل اسکن پاسپورت، اسکن عکس و نام شهری است که در آن قصد اقامت دارید.
مدارک مورد نیاز ویزای لیبل اندونزی شامل اصل پاسپورت، دو قطعه عکس 3*4، ترجمه نامه اشتغال به کار، بیمه مسافرتی، نامه تمکن مالی با موجودی حداقل 100 میلیون تومان، بلیط پرواز صادر شده، واچر هتل صادر شده، فرم مشخصات تکمیل شده است.

دلایل ریجکت شدن ویزای اندونزی

ممکن است به دلایلی ویزای اندونزی ریجکت شود. از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای اندونزی باید به مسائل امنیتی اشاره کرد.

سوالات متداول

  • صدور ویزای اندونزی چقدر طول می کشد؟
    مدت زمان لازم برای صدور ویزای اندونزی بر اساس نوع ویزا متفاوت است و شامل موارد زیر می‌شود:

    ویزای الکترونیک عادی: حداقل 14 روز کاری
    ویزای الکترونیک ارجنت: حداقل 7 روز کاری
    ویزای الکترونیک تاپ ارجنت: حداقل 2 روز کاری
    ویزای لیبل: حداقل 10 روز کاری
  • مدت اعتبار ویزای کشور اندونزی چقدر است ؟
    ویزای اندونزی به صورت 1 ماهه صادر می‌شود و از زمان صدور تا 2 ماه اعتبار دارد.

  • چطور ویزای جاکارتا اندونزی را دریافت کنیم؟
    برای این منظور کافی است از طریق صفحه ویزای اندونزی در سایت یا اپلیکیشن توریست لند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

  • ویزای توریستی و تجاری اندونزی چه تفاوتی با هم دارند؟
    از لحاظ شرایط، مدارک، قیمت، زمان صدور و مدت اعتبار تفاوتی ندارند. تنها نوع ویزا متناسب با هدف شما از سفر متفاوت است.

  • مدارک ویزای اندونزی باید به کجا ارسال شوند؟
    در صورتی که درخواست ویزای لبیل را در سایت یا اپ توریست لند ثبت کرده‌اید، مدارک خود را به دفتر توریست لند به آدرس کرج ، طالقانی شمالی ، بین 12 متری انقلاب و بخشداری ، پلاک 793 طبقه همکف ، شرکت خدمات مسافر هوایی و گردشگری چمدان پرواز البرز ارسال کنید.

  • تفاوت ویزای الکترونیک و لیبل چیست؟
    ویزای لیبل بر روی پاسپورت مسافر الصاق شده و نیاز به ارسال اصل مدارک دارد، ولی ویزای الکترونیک به صورت یک فایل قابل پرینت صادر شده و نیازی به ارسال اصل مدارک ندارد. سایر تفاوت‌ها در مدارک مورد نیاز، زمان لازم برای صدور و هزینه آن است.
مشاوره رایگان