ویزای روسیه

کشور بزرگ و پهناور روسیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی به ایران و همچنین تاریخ کهن و فرهنگ غنی آن، یکی از کشورهای محبوب نزد ایرانیان برای سفر خارجی است. گردشگران ایرانی که با اهداف گوناگونی چون تجاری و توریستی به این کشور سفر می‌کنند، باید پیش از سفر اقدامات لازم را برای اخذ ویزای روسیه انجام دهند. از این رو، توریست لند جهت تسهیل شرایط سفر علاوه بر رزرو هتل و خرید بلیطهواپیما، امکان تهیه ویزا روسیه را نیز فراهم کرده است. در ادامه راهنمای ویزای روسیه در توریست لند از شرایط و مدارک و هزینه ویزای روسیه تا اخذ ویزا را به تفصیل شرح خواهیم داد.

انواع ویزای توریستی روسیه

متناسب با هدف از سفر به روسیه، نوع ویزای آن نیز متفاوت خواهد بود. پیش از هر اقدامی ابتدا باید با مراحل، شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای موردنظر خود آشنا شوید. به طور کلی انواع ویزای روسیه برای کسانی که با هدف تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود:

ویزای توریستی عادی روسیه

ویزای توریستی از رایج‌ترین انواع ویزای روسیه است. کسانی که با هدف گشت و گذار و تفریح، شرکت در فستیوال و نمایشگاه‌های روسیه به این کشور سفر می‌کنند، باید ویزای توریستی روسیه را دریافت نمایند. مدت زمان این ویزا مطابق با تاریخ رفت و برگشت بلیط هواپیما و مدت زمانی است که مسافر برای اقامت در آن کشور در نظر دارد. از زمان درخواست تا اخذ ویزای توریستی روسیه حدود 8 تا 10 روز کاری طول می‌کشد. ویزای عادی به صورت لیبل صادر می‌شود و مدت اعتبار آن 29 روز است.

ویزای توریستی فوری روسیه

در صورتی که به دلایل مختلف خواستار اخذ ویزای فوری روسیه هستید، می‌تواند از طریق توریست لند اقدام کنید. مدت زمان لازم برای صدور این نوع ویزا حداقل 3 روز کاری است. ویزای فوری به صورت لیبل صادر می‌شود و مدت اعتبار آن 29 روز است.

ویزای توریستی الکترونیک روسیه

فرایند صدور ویزای الکترونیک روسیه به صورت آنلاین است و نیازی به ارسال اصل مدارک نیست. مدت اعتبار ویزای الکترونیک روسیه 2 ماه است و با آن می‌توانید حداکثر 16 روز در روسیه اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است این 2 ماه شامل 16 روز اقامت نیز هست، به عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید 10 روز در روسیه اقامت کنید، نهایتا تا 50 روز پس از صدور مهلت دارید از ویزای خود استفاده کنید. حداقل زمان لازم جهت صدور ویزای الکترونیک 5 روز کاری است.

تمدید ویزای روسیه

در زمان درخواست ویزا روسیه باید توجه داشته باشید که مدت زمان ویزا متناسب با مدت زمان اقامت شما در این کشور خواهد بود و مدت زمان ویزای روسیه تمدید نخواهد شد.

شرایط اخذ ویزای روسیه

شرایط ویزای روسیه چندان پیچیده و دشوار نیست. برای درخواست ویزای عادی و فوری، تنها کافی است درخواست ویزا موردنظر خود را همراه با مدارک ویزای روسیه، برای بخش ویزا در توریست لند ارسال کنید و برای درخواست ویزای الکترونیک نیز کافی است مدارک خواسته شده را بر روی سایت بارگذاری نمایید. برخلاف ویزای شینگن، تمکن مالی و گردش حساب برای گرفتن ویزای روسیه ضروری نیست.

مراحل اخذ ویزای روسیه در توریست لند

ابتدا درخواست ویزای موردنظر خود را در سایت یا اپلیکیشن توریست لند به صورت آنلاین ثبت کنید، مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید تا مدارک توسط کارشناسان توریست لند بررسی شود. بعد پس از ثبت درخواست آنلاین ویزا (در مورد ویزای عادی یا فوری روسیه) اصل مدارک می‌بایست به صورت فیزیکی برای کارشناسان ویزا توریست لند ارسال شود. در صورتی که پرونده شما تکمیل و فاقد نواقص باشد، جهت انجام مراحل بعدی به سفارت ارسال خواهد شد. در صورتی که ویزای الکترونیک را انتخاب کرده باشید، باید مدارک خواسته شده را در فیلدهای مربوطه در سایت بارگذاری کنید.

جهت آگاهی از روند درخواست خود در هر مرحله می‌توانید به پنل کاربری خود در توریست لند مراجعه کنید.

دلایل ریجکت شدن ویزای روسیه

به ندرت پیش می‌آید ویزای توریستی روسیه ریجکت شود، با این حال ممکن است به دلایلی این اتفاق بیفتد. از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای روسیه باید به مسائل امنیتی، تخلفات مسافرتی و مهاجرتی شامل کار با ویزای توریستی روسیه و اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا، مسائل اخلاقی مانند زیر پا گذاشتن هنجارها و قوانین روسیه، ارتکاب جرم‌هایی مانند سرقت و کلاهبرداری اشاره کرد.

سوالات متداول

  • ویزای روسیه به صورت الکترونیک صادر می‌شود یا لیبل؟
    ویزای روسیه هم به صورت الکترونیک و هم به صورت لیبل صادر می‌شود. ویزای لیبل به دو شکل عادی و فوری است و در مورد ویزای الکترونیک به صورت عادی اقدام خواهد شد.

  • صدور ویزای روسیه چقدر طول می‌کشد؟
    ویزای عادی روسیه حداقل 8 روز کاری و ویزای فوری روسیه حداقل 3 روز کاری زمان خواهد برد. صدور ویزای الکترونیک نیز حداقل 5 روز کاری به زمان نیاز دارد.

  • آیا امکان درخواست ویزای چندبار ورود (مولتی) برای روسیه وجود دارد؟
    خیر، ویزای توریستی روسیه فقط به صورت یکبار ورود (سینگل) صادر می‌شود.

  • آیا روسیه ویزای فوری هم دارد؟
    بله، برای درخواست ویزای فوری می‌توانید درخواست خود را در همین صفحه به صورت آنلاین ثبت کنید. جهت هماهنگی نهایی حتما قبل از ثبت درخواست با کارشناس مربوطه تماس حاصل فرمایید.

  • آیا داشتن دعوتنامه برای ویزای روسیه الزامی است؟
    خیر، برای ویزای توریستی روسیه داشتن دعوتنامه لازم نیست.

  • آیا امکان ارائه خدمات انواع ویزا روسیه برای اتباع وجود دارد؟
    متاسفانه امکان ارائه خدمات برای اتباع محترم وجود ندارد و می بایست مستقیما جهت کسب اطلاعات به سفارت مراجعه داشته باشند.

  • در صورتی که ورود به روسیه از شهر سوچی باشد، آیا می‌توان جهت اخذ ویزا روسیه توسط توریست لند اقدام کرد؟
    فقط در صورتی که برنامه سفر مسافر کامل باشد، یعنی پرواز رفت و برگشت حتما به مسکو باشد و همچنین سن مسافر باید بالای 30 سال باشد. در این حالت ویزا فقط به صورت عادی اقدام خواهد شد.

  • در صورتی که اقامت در خانه اقوام و آشنایان باشد و واچر هتل نداشته باشیم، آیا می‌توان جهت اخذ ویزا روسیه اقدام کرد؟
    واچر هتل حتما در فرودگاه باید ارائه شود و آفیسر باید تایید کند.

  • اگر بلیط رفت به مسکو و بلیط برگشت از شهر دیگری باشد، در صدور ویزا روسیه مشکلی به وجود نخواهد آمد؟
    خیر، مشکلی پیش نمی آید.
مشاوره رایگان