ویزای آذربایجان

آذربایجان کشور همسایه شمال غربی کشورمان، از کشورهای توریستی پرطرفدار بین ایرانیان است. علاوه بر نزدیکی جغرافیایی این کشور، نزدیکی فرهنگی آن نیز سبب شده تا جذابیت بیشتری برای گردشگران ایرانی داشته باشد. فرهنگی که ترکیبی از فرهنگ ایرانیان، مردم ترک و روس را در خود دارد. به علاوه نمی‌توان جاذبه‌های طبیعی و معماری ترکیبی مدرن و سنتی این کشور را نادیده گرفت. همه اینها سبب شده تا باکو پایتخت آذربایجان از مقاصد پرتردد گردشگران ایرانی باشد. اگر قصد سفر به باکو آذربایجان را دارید، پیش از هر اقدامی ابتدا باید با روش های اخذ ویزای آذربایجان آشنا باشید.

ویزای توریستی باکو

در میان انواع ویزای آذربایجان که شامل ویزای توریستی، ویزای هنری- ورزشی، ویزای پزشکی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی و ویزای کاری می‌شود، ویزای توریستی باکو، از طرفداران بیشتری برخوردار است. متقاضیان ویزای باکو می‌توانند به راحتی از طریق توریست لند مراحل اخذ ویزای اینترنتی آذربایجان را طی کرده و در مدت کوتاهی ویزای خود را دریافت کنند. ویزای توریستی آذربایجان 90 روز اعتبار دارد. این ویزا امکان اقامت به مدت یک ماه در خاک آذربایجان را به شما می‌دهد.
توجه داشته باشید چنانچه حین سفر خود قصد تمدید اقامت بیشتر از 2 هفته را داشته باشید، برای 2 هفته باقی مانده می بایست به سازمان مهاجرتی آذربایجان مراجعه و درخواست خود را اعلام نمایید. لازم به ذکر است مراجعه شما حتما باید قبل از اتمام اقامت 2 هفته نخست باشد.

تمدید ویزای آذربایجان

همانطور که پیش‌تر گفته شد، از زمان اخذ ویزا آذربایجان تا 90 روز فرصت دارید از ویزای خود استفاده کنید. اعتبار ویزای عادی توریستی آذربایجان از زمان ورود به خاک این کشور، 30 روز است.

شرایط و مراحل اخذ ویزای آذربایجان در توریست لند 

متقاضیان دریافت ویزای آذربایجان، بایستی ابتدا درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن توریست لند ثبت کنند. پس از بارگذاری مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه، اقدامات لازم از سوی کارشناسان توریست لند انجام خواهد گرفت. سپس کارشناسان توریست لند ، جهت اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان اقدام خواهند کرد. زمان لازم برای صدور ویزای آذربایجان 3 روز کاری است. در نهایت، ویزا به صورت فایل PDF برای متقاضی ارسال خواهد شد.

دلایل ریجکت شدن ویزای آذربایجان

ریجکت شدن ویزا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد اما رایج‌ترین دلیل ریجکت شدن ویزای باکو، تکمیل فرم درخواست ویزا با اطلاعات اشتباه است. همچنین چنانچه فرد بدون اجازه این کشور به سرزمین‌های اشغالی قره باغ سفر کند، امکان ریجکت شدن ویزا آذربایجان وجود دارد.

سوالات متداول

  • نحوه پرداخت هزینه ویزای باکو چگونه است؟
    شما می‌توانید مبلغ را به صورت دلاری پرداخت کنید یا معادل روز ریالی آن را به شماره حسابی که توسط توریست لند در اختیارتان قرار می‌گیرد، واریز کنید.

  • آیا دریافت ویزای آذربایجان نیاز به انگشت نگاری و مراجعه به سفارت دارد؟
    خیر. ویزای آذربایجان (باکو) به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری همه مراحل را از طریق کارشناسان توریست لند طی کنید.

  • آیا برای اخذ ویزای باکو باید بلیط هواپیما و واچر هتل ارائه دهیم؟
    خیر. تنها با ارسال اسکن پاسپورت، عکس و اطلاعات شخصی خود می‌توانید جهت اخذ ویزای باکو اقدام کنید.

  • چقدر طول می کشد تا ویزای باکو صادر شود؟
    از زمان ارسال مدارک و ارائه درخواست ویزا، 3 روز کاری طول می‌کشد تا ویزا صادر شود.

  • ویزای آذربایجان به صورت الکترونیک صادر می‌شود یا لیبل؟
    در حال حاضر ویزای آذربایجان فقط به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

  • آیا امکان درخواست ویزای چندبار ورود (مولتی) برای آذربایجان وجود دارد؟
    خیر

  • آیا آذربایجان ویزای فوری هم دارد؟
    خیر، در حال حاضر فقط امکان درخواست ویزای عادی وجود دارد.

  • آیا نیاز به ارائه تمکن مالی و گردش حساب برای ویزای آذربایجان وجود دارد؟
    خیر

  • آیا داشتن دعوتنامه برای ویزای آذربایجان الزامی است؟
    خیر

  • آیا امکان دریافت خدمات انواع ویزا آذربایجان برای اتباع وجود دارد؟
    متاسفانه امکان ارائه خدمات برای اتباع محترم وجود ندارد و می بایست مستقیما جهت کسب اطلاعات با سفارت در ارتباط باشند.

  • آیا ویزای آذربایجان برای سفر زمینی هم قابل استفاده است؟
    خیر، این ویزا فقط برای سفر هوایی قابل استفاده است.
مشاوره رایگان