ویزای دبی (امارات متحده عربی)

برای سفر به دبی، شهر بزرگ و معروف امارات متحده عربی، پیش از هر چیزی باید جهت دریافت ویزای دبی اقدام کنید. توریست لند در کنار ارائه خدماتی مانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، امکان دریافت آنلاین ویزای دوبی را نیز فراهم کرده است. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید به یکی از مدرن‌ترین شهرهای توریستی دنیا در حوزه خلیج فارس سفر کنید. توجه داشته باشید در این صفحه می‌توانید جهت درخواست ویزای دبی و دیگر شهرهای امارات متحده عربی اقدام کنید.

کافی است در همین صفحه، درخواست اخذ ویزای دبی را به کارشناسان ما در توریست لند ارسال کنید. در ادامه، ابتدا شما را با انواع ویزای دبی و مفاهیم و اصطلاحات آن آشنا می‌کنیم، سپس با مطالعه راهنمای اخذ ویزای دبی از توریست لند می‌توانید جهت اخذ ویزا دبی یا دیگر شهرهای امارات متحده عربی اقدام کنید.

انواع ویزای دبی

خوشبختانه شرایط دریافت ویزای امارات بسیار آسانتر از کشورهای عضو شینگن است. کسانی که قصد دارند ویزای دبی دریافت کنند، دیگر نیازی به مراجعه به سفارت ندارند، بلکه می‌توانند از طریق آژانس‌های گردشگری مانند توریست لند به صورت اینترنتی ویزای خود را درخواست دهند. اما نوع ویزای دریافتی با توجه به هدف شما از سفر متفاوت خواهد بود. به طور کلی، ویزای دوبی بر اساس هدف سفر به انواع زیر تقسیم می‌شود:

ویزای توریستی دبی

این نوع ویزا که یکی از پرطرفدارترین انواع ویزای دبی است، به منظور سفر و گردشگری و برای مدت اقامت کمتر از 60 روز صادر می‌شود. لازم به ذکر است که از میان انواع ویزای دبی، امکان اخذ ویزای توریستی در توریست لند برای شما فراهم شده است. انواع ویزای توریستی دبی که می‌توانید از طریق توریست لند برای اخذ آنها اقدام کنید، عبارتند از:

ویزا سینگل دبی

دارندگان ویزای سینگل یا ویزای عادی دبی تنها یک بار اجازه ورود به این شهر را دارند و فقط همان مدت زمانی که در ویزا مشخص شده است، می‌توانند در این شهر بمانند.

ویزای مولتی دبی

دارندگان ویزای مولتی می‌توانند چندین بار وارد شهر دبی شوند. این بدان معناست که تا پایان مهلت اعتبار ویزای خود می‌توانند چند بار از مرز خارج شده و مجدد وارد دبی شوند. توجه داشته باشید، ویزاهای عادی و مولتی دبی بر اساس مدت زمان اقامت در این شهر، به انواع 14 روزه، یک ماهه و دو ماهه تقسیم می‌شوند.

دیگر انواع ویزا عبارتند از:

ویزای کار دبی

کسانی که پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در دبی را دارند و با هدف کاری به این شهر سفر می‌کنند، باید برای دریافت ویزای کار دبی اقدام کنند. مدت اعتبار این ویزا، یک تا سه سال است.

ویزای تحصیلی دبی

آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در شهر دبی را دارند، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. این نوع ویزا تا پایان تحصیل اعتبار دارد.

ویزای تجاری دبی

تجار، مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل که با هدف تجارت یا راه‌اندازی کسب و کار به این شهر سفر می‌کنند، نیاز به اخذ ویزای تجاری دبی دارند. سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، افراد ماهر، نخبه‌ها و دانشجویان برتر می‌توانند با اخذ ویزای سبز دبی و بدون نیاز به حمایت کارفرما (کفیل) در این شهر، به مدت 5 سال مجوز اقامت دریافت کنند. این افراد با داشتن ویزای طلایی دبی می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری یعنی تا 10 سال همراه با پدر، مادر یا افراد تحت تکفل خود در این شهر زندگی کنند.

ویزای ترانزیت دبی

چنانچه قصد سفر به مقصدی دارید که باید از امارات گذر کرده و در شهر دبی توقف داشته باشید، باید ویزای ترانزیت دبی را تهیه کنید. در صورتی که بلیط هواپیما خود را از توریست لند و با ایرلاین امارات تهیه کرده باشید، می‌توانید درخواست ویزای 96 ساعته یا 48 ساعته داشته باشید.   

شرایط تمدید ویزای دبی

چنانچه قصد تمدید ویزای دبی توسط توریست لند را دارید، تنها در صورتی که خدمات ویزای دبی قبلی خود را از توریست لند دریافت کرده باشید، امکان تمدید آن وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای آنلاین دبی در توریست لند 

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برای دریافت ویزای دبی و ویزای امارات نیازی به مراجعه حضوری نیست، بلکه شما می‌توانید در همین صفحه درخواست ویزا خود را ارسال کرده و ویزای دوبی را آنلاین دریافت کنید.

اطلاع از شرایط ویزای دبی یکی از مهمترین نکات برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. طبق قانون سفارت امارات، پسران و دختران زیر 18 سال باید همرا با یکی از والدین خود سفر کنند. شما می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن توریست لند از شرایط جدید ویزای دبی مطلع شوید.

کافی است، پس از آنکه اطلاعات کامل درباره شرایط گرفتن ویزای دبی و امارات را مطالعه کرده و نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کردید، مدارک لازم برای سفر به دبی را آماده کنید.

در ادامه شما را با نحوه گرفتن ویزای دبی و ویزای امارات در سایت یا اپلیکیشن توریست لند آشنا می‌کنیم.

مراحل اخذ ویزای دبی در توریست لند 

برای درخواست ویزای دبی، نوع ویزای توریستی (مولتی یا عادی)، مدت زمان موردنظر (14 روزه یا یک ماهه یا دو ماهه) و همچنین تعداد آن را در فرم بالای صفحه مشخص کنید. پس از کلیک روی درخواست ویزا، اطلاعات موردنیاز را درج کرده و مدارک ویزای دبی که پیش‌تر گفته شد را ارسال کنید، تا کارشناسان توریست لند اقدامات لازم جهت صدور ویزا را انجام دهند.

پس از ارسال مدارک، 1 تا 7 روز کاری طول می‌کشد تا ویزای دبی صادر شود. ویزای صادر شده به صورت فایل PDF به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که ویزای دبی پس از صدور به مدت 58 روز اعتبار دارد. همچنین می‌توانید استعلام ویزای دبی را از طریق حساب کاربری خود در سایت توریست لند انجام دهید.

دلایل ریجکت شدن ویزای دبی

به ندرت پیش می‌آید که ویزای توریستی دبی ریجکت شود، با این حال ممکن است به دلایلی این اتفاق بیفتد. از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای دبی می‌توان به مسائل امنیتی، تخلفات مسافرتی و مهاجرتی شامل کار با ویزای توریستی دبی و اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا، مسائل اخلاقی مانند زیر پا گذاشتن هنجارها و قوانین دبی، ارتکاب جرم‌هایی مانند سرقت و کلاهبرداری و ارائه مدارک جعلی اشاره کرد.

سوالات متداول

  • آیا دبی ویزا می‌خواهد؟
    بله، به منظور سفر توریستی، کاری، تحصیلی و تجاری باید ویزای دبی را دریافت کنید. ویزای توریستی دبی را می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به سفارت و از طریق سایت توریست لند به صورت آنلاین درخواست دهید.

  • ویزای دبی چند روزه صادر می‌شود؟
    پس از ارسال مدارک موردنیاز برای ویزا دبی و ثبت درخواست، 1 تا 7 روز کاری طول می‌کشد تا ویزا صادر شود.

  • ویزای دبی چقدر اعتبار دارد؟
    اعتبار ویزای دبی از زمان صدور آن به مدت 58 روز است. پس از ورود به کشور امارات می‌توانید به مدت 14، 30 یا 60 روز اقامت داشته باشید (بر اساس مدت زمان اقامتی که از قبل مشخص کرده‌اید).

  • چه مدت قبل از سفر باید برای اخذ ویزای دبی اقدام کرد؟
    با توجه به مدت زمانی که برای بررسی درخواست ویزای دبی و صدور آن نیاز است، حداقل از 5 روز قبل از سفر باید جهت درخواست ویزای دبی اقدام کنید. 

  • آیا مسافر زیر 18 سال می‌تواند جهت اخذ ویزای دبی اقدام کند؟
    خیر. افراد زیر 18 سال نمی‌توانند تنها جهت درخواست و اخذ ویزای دبی اقدام کنند و بایستی درخواست توسط والدین آنها انجام شود. 

  • قیمت ویزای دبی به تومان چقدر است؟
    با توجه به متغیر بودن قیمت ارز، هزینه ویزای دبی نیز مقدار ثابت و مشخصی ندارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت ویزای دبی، وارد صفحه ویزای دبی در سایت یا اپلیکیشن توریست لند شوید.

  • مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزای دبی چیست؟
    پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه از مهمترین مدارکی هستند که برای اخذ ویزا دبی باید ارائه دهید. برای کسب اطلاعات دقیقتر در خصوص مدارک موردنیاز، با کارشناسان فلای‌تودی تماس بگیرید.

  • دلایل ریجکت شدن ویزا دبی چیست؟
    ریجکت شدن ویزای دبی به ندرت اتفاق می‌افتد. اما مواردی مانند تخلفات مسافرتی، اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا، زیر پا گذاشتن مسائل اخلاقی و هنجارهای کشور امارات و ارتکاب به جرم‌هایی مانند سرقت و کلاهبرداری از رایج‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای دبی است.

  • شرایط اخذ ویزا دبی چیست؟
    از مهمترین شرایط گرفتن ویزای دبی این است که پسران و دختران زیر 18 سال باید همراه با یکی از والدین سفر کنند. با توجه به اینکه قوانین و شرایط کشور امارات برای ویزای دبی ممکن است تغییراتی داشته باشد، بهتر است پیش از سفر اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • چگونه باید جهت اخذ ویزای دبی اقدام کرد؟
    برای درخواست ویزای دبی، نوع ویزای توریستی، مدت زمان موردنظر و همچنین تعداد آن را در فرم بالای صفحه مشخص کنید. پس از کلیک روی درخواست ویزا، اطلاعات موردنیاز را درج کرده و مدارک ویزای دبی که پیش‌تر گفته شد را ارسال کنید تا کارشناسان توریست لند اقدامات لازم جهت صدور ویزا را انجام دهند.

  • پس از ثبت درخواست ویزا دبی می توانم انصراف بدهم؟
    در صورت انصراف از صدور ویزا، پس از کسر جریمه، مابقی وجه عودت داده خواهد شد.

  • اگر در فرآیند ثبت درخواست ویزا، مشخصات و مدارک خود را اشتباه فرستاده باشم، امکان ویرایش آن وجود دارد؟
    برای تصحیح اشتباهات، پس از بررسی توسط کارشناسان، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای بانوان مجرد زیر 30 سال چگونه است؟
    جهت اطلاع از شرایط و قوانین جدید در این خصوص لطفا با کارشناسان ویزا در ارتباط باشید.

  • من سابقه ریجکت شدن ویزا دارم، آیا می توانم دوباره اقدام کنم؟
    اگر نام شما داخل لیست سیاه رفته باشد، خیر.

  • آیا برای دریافت ویزای دبی، خرید بلیط و رزرو هتل دبی الزامی است؟
    خیر

  • آیا با کارت ملی قدیمی و یا با فیش تعویض کارت ملی، امکان دریافت ویزای توریستی دبی وجود دارد؟
    بله

  • آیا در صورت ریجکت شدن ویزای دبی، مبلغ پرداخت شده قابل استرداد است؟
    هزینه پرداخت شده پس از ریجکتی، به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

  • ویزا دبی پس از صدور چگونه به دست من می رسد؟
    ویزای دبی به صورت الکترونیکی است، در نتیجه ویزا پس از صدور به صورت فایل پی دی اف (PDF) برای مسافران صادر شده و به ایمیل آنها ارسال می‌گردد. همچنین مسافران می‌توانند از قسمت دانلود ویزا در حساب کاربری خود در سایت یا اپلیکیشن توریست لند با استفاده از شماره پیگیری اقدام به دریافت ویزای دبی خود نمایند.

  • آیا نیاز به ارائه اصل مدارک (شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی و پاسپورت) برای دریافت ویزای دبی وجود دارد؟
    خیر، فرایند درخواست ویزای توریستی دبی کاملا به صورت الکترونیکی است و نیازی به ارائه اصل مدارک برای دریافت ویزا وجود ندارد. تنها باید اسکن مدارک را در فرآیند درخواست آنلاین خود بارگذاری کنید .

  • آیا پس از صدور ویزا، باید از آن پرینت بگیرم؟
    بله مسافران گرامی باید از ویزای خود پرینت تهیه کرده و در فرودگاه همراه خود داشته باشند.

  • آیا خدمات ویزای دبی به صورت 24 ساعته انجام می‌شود؟
    در صورتی که درخواست ویزا به صورت آنلاین ثبت شود، سیستم به صورت خودکار درخواست شما را در سایت سفارت ثبت خواهد کرد. در غیر این صورت، ثبت درخواست در ساعات کاری در روزهای کاری انجام می شود .

  • آیا تضمینی جهت صدور ویزای دبی وجود دارد؟
    متاسفانه تضمینی برای صدور ویزای دبی وجود ندارد، ولی با توجه به توریستی بودن ویزا به طور معمول 99% از درخواست های ویزای دبی با پاسپورت ایرانی بدون هیچ مشکلی صادر می‌شود.

  • آیا با ویزای دبی می‌توان به سایر شهرهای امارات نیز سفر کرد؟
    بله، با این ویزا می‌توان به کل مناطق کشور امارات متحده عربی سفر کرد.
مشاوره رایگان