ویزا آمریکا

ویزا آمریکا

آمریکا به عنوان مقصد بسیار محبوب برای سفر و زندگی شناخته می‌شود. افراد از سراسر جهان نه تنها به دلیل کیفیت بالای زندگی و فرصت‌های شغلی جذب این سرزمین می‌شوند، بلکه جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد آن نیز نقش بسیار مهمی در این جذابیت دارد. ایرانیان برای سفر به آمریکا باید اقدامات مربوط به درخواست ویزا را از طریق سفارت آن در سایر کشورها انجام دهند. توریست لند این فرآیند را ساده‌تر کرده و خدمات مورد نیاز برای اخذ ویزای آمریکا را از طریق سفارت آمریکا در کشورهای همسایه انجام می‌دهد.

ویزای توریستی آمریکا

از میان انواع ویزای آمریکا، ویزای توریستی طرفداران بیشتری در میان ایرانیان دارد. سفر توریستی به آمریکا سرشار از هیجان و جذابیت خواهد بود؛ از مجسمه آزادی و کاخ سفید تا گرند کنیون و آبشار نیاگارا، مناطق بسیاری برای بازدید از ایالات متحده پیش‌روی گردشگران است.

توجه داشته باشید، ویزای توریستی آمریکا در دو نوع صادر می‌شود که تفکیک آن براساس هدف سفر است:

ویزای توریستی B1 آمریکا

ویزای توریستی B1 آمریکا مناسب افرادی است که با اهداف تجاری موقت وارد آمریکا می‌شوند. افرادی که جهت انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، همکاری تجاری، امضای قرارداد و تفاهم‌نامه، شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ به آمریکا سفر می‌کنند، باید این نوع ویزا را دریافت کنند.

ویزای توریستی B2 آمریکا

افرادی که با هدف دیدار اقوام و دوستان، انجام معاینات پزشکی، تفریح و گردش به آمریکا سفر می کنند، باید ویزای توریستی B2 آمریکا را دریافت کنند.

تمدید ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا قابل تمدید نیست و مدت اقامت ویزا هنگام ورود به خاک امریکا توسط افسر مهاجرت تعیین می‌شود.

شرایط اخذ ویزای آمریکا در توریست لند

یکی از مهمترین شرایط برای درخواست ویزای آمریکا داشتن وابستگی یا اصطلاحا تای (Tie) به وطن خود است. این وابستگی نیز با ارائه مدارکی چون اسناد ملکی و گواهی اشتغال به کار اثبات می‌شود.

همچنین داشتن تمکن مالی کافی از دیگر شرایط الزامی سفر به آمریکا است. با ارائه مدارکی چون گردش مالی بانکی، اسناد ملکی یا برگه‌های سهام می‌توانید تمکن مالی خود را ارائه دهید. به طور کلی باید ثابت کنید توانایی مالی برای ماندن در امریکا برای مدت زمان موردنظرتان را دارید.

از آنجا که کنسولگری آمریکا در ایران دفتر نمایندگی ندارد، فرد متقاضی ویزای آمریکا باید به یکی از کشورهای همسایه (ترکیه، امارات، عمان، گرجستان، ارمنستان) برای مراجعه به سفارت آمریکا سفر کند.

مراحل اخذ ویزای آمریکا در توریست لند

متقاضیان دریافت ویزا آمریکا، بایستی ابتدا درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن توریست لند ثبت کنند. پس از بارگذاری مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه، اقدامات لازم از سوی کارشناسان توریست لند انجام خواهد گرفت. 

کارشناسان ویزا توریست لند پس از بررسی مدارک و پر کردن فرم الکترونیکی درخواست ویزای توریستی آمریکا ( Ds-160)، اقدام به تعیین وقت سفارت برای انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری می‌کنند.

در این باره مشاوره‌های لازم و اطلاع‌رسانی در خصوص وقت سفارت و انگشت‌نگاری توسط کارشناسان به متقاضی اعلام می‌شود. متقاضی باید در زمان مقرر به سفارت آمریکا مراجعه کند. مدت زمان صدور ویزا آمریکا بسته به روند رسیدگی به پرونده متفاوت است. این پروسه می‌تواند سه روزه انجام شود یا تا 6 ماه طول بکشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای آمریکا

ریجکت شدن ویزا آمریکا می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مصاحبه را به درستی انجام نداده باشید.
• تمکن مالی شما کافی نباشد.
• تاریخچه سفر مناسبی نداشته باشید.
• افسر پرونده از اینکه پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازمی‌گردید، اطمینان نداشته باشد.
• انگیزه شما از سفر مشخص نباشد.
• اظهارات شما با آنچه در اسناد و مدارک‌تان آمده است، همخوانی نداشته باشد.
• افسر پرونده شما را دارای صلاحیت برای ورود به آمریکا تشخیص نداده باشد.

در صورتی که درخواست ویزا آمریکا را از طریق توریست لند انجام دهید، می ‌توانید اطمینان حاصل کنید که کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند و به راحتی می‌توانید پیگیری ویزای آمریکا را از طریق آنها انجام دهید.

سوالات متداول

  • آیا می توان با ویزای توریستی آمریکا کار کرد؟
    خیر. امکان کار با ویزای توریستی آمریکا وجود ندارد.

  • آیا می‌توان برای خانواده ویزای توریستی آمریکا گرفت؟
    بله. خانواده شخص متقاضی نیز می‌توانند ویزای توریستی دریافت کنند، اما برای هر عضو از خانواده باید به صورت جداگانه مراحل اداری و مصاحبه طی شود و نمی‌توان ویزای خانوادگی دریافت کرد.

  • اگر بیشتر از مهلت تعیین شده ویزای توریستی در آمریکا بمانیم، چه اتفاقی می‌افتد؟
    اقامت بیش از زمان تعیین شده با ویزای توریستی آمریکا نه تنها عواقبی همچون اخراج از کشور آمریکا را به دنبال خواهد داشت، بلکه تا چندین سال اجازه دریافت هرگونه ویزای آمریکا و ورود به این کشور از شما سلب خواهد شد.

  • مدت اعتبار ویزای آمریکا چقدر است؟
    مدت اعتبار ویزای آمریکا بسته به نوع ویزا متفاوت است. ویزاهای غیرمهاجرتی معمولاً موقت و دارای تاریخ انقضا هستند. این تاریخ معمولاً ممکن است بین ۳ ماه تا ۳ سال باشد. اما ویزاهای مهاجرتی ایالات متحده تاریخ انقضا ندارند و به‌عنوان ‌مثال در صورت دریافت ویزای مهاجرتی شما می‌توانید در آمریکا بدون محدودیت زمانی بمانید.

  • اخذ ویزای توریستی آمریکا شامل چه مراحلی است؟
    جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا اولین مرحله پر کردن فرم درخواست آنلاین DS-160 شامل اطلاعات هویتی و پاسخ به سوالات امنیتی است، سپس پرداخت هزینه بررسی مدارک، شرکت در مصاحبه ویزا، ارائه مدارک و اسناد به کنسولگری و در آخرین مرحله شرکت در مصاحبه حضوری است. در صورت موفقیت در تمامی مراحل، ویزای توریستی آمریکا به پاسپورت شما الصاق و به شما تحویل داده خواهد شد.

  • با داشتن ویزای توریستی چه مدت می‌‌توان در آمریکا اقامت داشت؟
    مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا ۶ ماه است و تنها نشان‌ دهنده بازه زمانی است که می ‌توانید به آمریکا سفر کنید. مدت اقامت شما ممکن است کوتاه‌تر از اعتبار ویزا باشد و این به ‌نظر مسئول و افسر مهاجرت ورودی آمریکا وابسته‌ است که تا چه مدت اجازه اقامت در این کشور را برای شما صادر می ‌کند. اگر نیاز به اقامت بیشتر داشته باشید باید برای درخواست تمدید ویزا اقدام کنید.

  • امکان تبدیل ویزای توریستی به مهاجرتی وجود دارد؟
    خیر، بعد از اتمام مهلت قانونی اقامت با ویزای توریستی باید آمریکا را ترک کنید و به کشور خودتان برگردید، اما می توانید بعدا برای ویزای مهاجرتی جداگانه اقدام کنید.

  • آیا می‌توان برای دریافت ویزای توریستی و مهاجرتی به صورت همزمان اقدام کرد؟
    خیر، اگر پرونده ویزای مهاجرتی شما در جریان باشد، درخواست ویزای غیر مهاجرتی‌تان رد خواهد شد.

  • آیا داشتن ویزای مولتی کانادا باعث رد درخواست ویزای توریستی آمریکا می شود؟
    خیر. داشتن ویزای مولتی کانادا در دریافت ویزای توریستی آمریکا تاثیر مثبت دارد.

  • آیا داشتن ویزای شینگن تاثیری بر درخواست ویزای توریستی آمریکا دارد؟
    بله، سابقه سفرتان به کشورهای دیگر و ویزای شینگن تاثیر مثبت دارد.

  • آیا امکان مصاحبه مجدد در فرودگاه آمریکا وجود دارد؟
    بله. امکان این وجود دارد که افسر مرزی درون فرودگاه مجددا با شما مصاحبه کند و دلایل شما برای سفر به آمریکا و اقامت در این کشور را بپرسد. بنابراین برای این مصاحبه نیز باید آماده باشید.

  • آیا با داشتن ویزا آمریکا، ورود به خاک این کشور تضمین شده است؟
    خیر. افسر مرزی در فرودگاه می‌تواند اجازه ورود شما به آمریکا را صادر نکند. در چنین حالتی حتی با داشتن ویزا هم نمی‌توانید وارد آمریکا شوید. پس حتما سوالات افسر مرزی را به طور مناسب پاسخ دهید و تصور نکنید که با داشتن ویزا، حتما اجازه ورود به آمریکا را دارید.

  • داشتن دعوت نامه برای ویزای توریستی آمریکا چقدر شانس دریافت ویزا را بالا می‌برد؟
    دعوت نامه از طرف آشنایان (به ویژه اعضای درجه یک) یا شرکت‌های معتبر احتمال موافقت با درخواست شما را بالا می‌برد، اما همچنان صدور ویزا را تضمین نمی‌کند.
مشاوره رایگان