ویزا انگلیس

ویزای انگلیس

انگلستان یکی از کشورهایی است که سالانه گردشگران و مهاجران زیادی از سراسر جهان بنا به دلایلی همچون تفریح، کار یا تحصیل به آنجا سفر می‌کنند. امکانات این کشور در کنار راحتی و رفاهی که مردم در کلان‌شهرهای آن تجربه می‌کنند مزیدی بر علت شده است و اینجا را به مقصدی بی‌نظیر برای تور خارجی و مهاجرت تبدیل کرده است. دورنمای بسیار جذابی که این کشور برای کار، تحصیل و زندگی مهاجران خارجی با هر سبک و سلیقه‌ای در نظر گرفته نیز، قابل‌چشم‌پوشی نیست. اما قبل از هر چیزی برای سفر به این کشور باید بتوانید ویزای آن را دریافت کنید. پس در این مطلب با توریست لند همراه باشید تا هر آنچه در مورد ویزای انگلیس لازم است بدانید را به‌صورت کامل و مفصل در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی ویزای انگلیس

در ابتدا قصد داریم ویزای انگلیس را به شما معرفی کنیم و برای این معرفی باید بگوییم که ویزای انگلستان یک مهر در پاسپورت شما یا مدرکی است که توسط کنسولگری یا سفارت بریتانیا برای شما صادر شده است و به شما اجازه ورود به این کشور داده شده است. همچنین باید یادآور شویم که این ویزا مجوز بسیار قدرتمندی است و با داشتن آن، اجازه ورود به کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به شما داده خواهد شد. ازاین‌رو شرایط اخذ این ویزا را می‌توان به‌عنوان یکی از سخت‌ترین شرایط به‌خصوص برای ایرانیان معرفی کرد. طبق قوانین دولت بریتانیا افرادی که قصد دارند به این کشور چه به‌صورت موقتی و چه‌ به‌صورت دائمی به این کشور سفر کنند باید ویزای انگلیس را دریافت کنند.

انواع ویزای انگلیس

همان‌طور که گفتیم افراد به دلایل مختلفی از جمله کار، تحصیل، تجارت، ملحق شدن به اعضای خانواده، بازدید و گشت‌وگذار به‌عنوان توریست، ترانزیت از طریق کشور، دریافت مراقبت‌های پزشکی خصوصی، پناهندگی یا اقامت دائم در این کشور برای دریافت ویزای انگلیس اقدام می‌کنند. پس به‌طورکلی می‌توانیم بیان کنیم که ویزای انگلیس بر اساس هدف از سفر به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

●  ویزای توریستی انگلیس
●  ویزای تحصیلی انگلیس
●  ویزای کاری انگلیس
●  ویزای خانوادگی انگلیس

در ادامه هرکدام از این ویزاها را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد:

ویزای توریستی انگلیس

سالانه گردشگران بسیاری برای سفر راهی این کشور می‌شوند و روزبه‌روز تعداد آن‌ها نیز در حال افزایش است. ازاین‌رو ویزای توریستی انگلیس یکی از پرطرفدارترین انواع آن است که به‌صورت کوتاه‌مدت برای فرد متقاضی و به‌منظور بازدید و گشت‌وگذار در این کشور صادر می‌شود. نکته‌ای که برای دریافت این ویزا باید مدنظر قرار دهید این است که متقاضی باید بتواند برنامه سفر را با جزئیات، و هدف از سفر خود را به طور کامل برای افسر مهاجرت شرح دهد و بتواند او را متقاعد کند. این ویزا خود به دو صورت ساده و مولتی و در مدت‌زمان‌های ۶ ماهه، ۲ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله صادر می‌شود. اگر برای اولین بار قصد سفر به این کشور را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن ویزای ۶ ماهه اقدام کنید؛ اما اگر درگذشته چندین بار به این کشور سفر کرده‌اید، برای ویزای 2 یا 5 ساله درخواست دهید.

به‌طورکلی بهتر است برای درخواست ویزای توریستی انگلیس از 3 ماه قبل از طریق توریست لند اقدامات لازم را انجام دهید و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان و مشاوران آن دریافت کنید.

ویزای تحصیلی انگلیس

انگلیس دارای یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی در سطح جهان است و از‌این‌رو سالانه درخواست‌های زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس ارسال می‌شود. کسانی که دوست دارند در این کشور ادامه تحصیل دهند باید حتما این ویزا را دریافت کنند. این ویزا خود دارای انواع مختلفی است:

ویزای دانش‌آموزی: این ویزا برای کودکان 4 تا 17 ساله که قصد تحصیل در مدارس انگلیس را دارند مناسب است.

ویزای دانشجویی: برای دریافت این ویزا، دانشجویان باید بالای 17 سال سن داشته باشند.

تحصیل زبان انگلیسی در انگلستان (ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت): اعتبار این ویزا بین 6 تا 11 ماه بوده است و غیرقابل تمدید است. این ویزا همانطور که از نامش پیداست برای کسانی که می‌خواهند دوره کوتاه مدت زبان انگلیسی را فرا بگیرند کاربردی است و برای آن‌ها امکان کار کردن در انگلیس وجود ندارد.

ویزای استعداد درخشان: هرساله برای حدود 500 نفر نخبه یا استعداد درخشان سهمیه اخذ این ویزا در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود.

ویزای کاری یا تجاری انگلیس

شما اگر موفق به دریافت این نوع از ویزای انگلیس شوید می‌توانید اقامت این کشور را به دست بیاورید. البته گرفتن این ویزا، کار بسیار سختی است و از مراحل دشواری باید عبور کنید. این ویزا خود دارای انواع مختلفی است که شامل:

●   ویزای کاری طولانی‌مدت
(ویزای Skilled Worker، ویزای کارمند بهداشت و مراقبت، ویزاهای درون شرکتی، ویزای وزیر و مبلغ دین، ویزای بین‌المللی ورزشکاران)

●   ویزای کاری کوتاه‌مدت
(ویزای خیریه (برای کارهای داوطلبانه و بدون حقوق)، مجوز توافق‌نامه‌های بین‌المللی، مشاغل موقت مذهبی، ویزای کار فصلی، ویزای تحصیلات تکمیلی، ویزای مشاغل خلاقانه همچون بازیگری، رقص و موسیقی)

●   انواع ویزای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی استارتاپ
 (ویزای ابتکار و خلاقیت، ویزای کارآفرینی، ویزای استعدادهای جهانی، ویزای سرمایه‌گذاری)

 ویزای خانوادگی انگلیس

این ویزا برای افرادی مناسب است که اعضای خانواده آن‌ها به طور دائم در انگلیس کار یا اقامت دارند و می‌خواهند در مدت‌زمان بیشتر از 6 ماه در کنار خانواده خود در انگلستان بمانند. باید توجه کنید که اعضا خانواده شما باید درجه یک باشند و نسبت نزدیکی به شما همچون فرزند، همسر و والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ و... داشته باشند. البته درخواست این ویزا به همین راحتی‌ها نیست و دارای شرایط و قوانین خاص خود است. تعدادی از این شرایط عبارتند از:

●  فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ ساله باشد.
●  البته رابطه خانوادگی باید قابل‌اثبات باشد. به طور مثال اگر ویزا از طریق ازدواج است باید در کشور مبدأ ازدواج صورت گرفته باشد.
●  باید اثبات کنید که بعد از گرفتن ویزای خانوادگی قرار است با خانواده و همسر خود زندگی کنید.
●  عدم وجود سابقه کیفری در داخل یا خارج از کشور انگلیس.
●  خانواده شما در محل مناسب و قابل توجیهی از انگلیس اقامت داشته باشند.

نحوه درخواست ویزای انگلیس

نحوه درخواست اخذ ویزا انگلستان به نوع ویزای مورد نظر شما بستگی دارد و زمان رسیدگی به آن به دلیل متغیرهای مختلفی مانند نوع ویزا، وضعیت شما و واجد شرایط بودن، از یک درخواست به درخواست دیگر متفاوت است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای انگلیس

درخواست شما برای اخذ ویزا توسط مقامات مربوطه بریتانیا تصمیم‌گیری می‌شود پس مدارک خاصی وجود دارد که باید برای هر ویزای انگلستان ارائه شود تا نظر آن‌ها را جلب کرده و با صدور ویزای شما موافقت کنند؛ اما مدارک مربوط به هر نوع از ویزای انگلستان متفاوت است، بااین‌حال، به‌طورکلی، باید موارد زیر را ارائه دهید:

●  اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
●  2 قطعه عکس 3.5 در 4.5
●  تکمیل فرم درخواست ویزای مربوطه
●  برگه تأییدیه وقت سفارت
●  ترجمه مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
●  مدارک وضعیت تاهل
●  اسنادی برای اثبات رزرو هتل یا محل اقامت
●  اثبات وجوه نقدی با برگه تمکن مالی (حداقل 500 میلیون تومان)
●  ارائه مدارک میزبان در صورت داشتن دعوت‌نامه
●  ترجمه مدارک خدمت سربازی برای آقایان
●  ترجمه مدارک مالی مورد نیاز
●  ترجمه مدارک شغلی (گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی و بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام‌مهندسی، کارت پرسنلی یا بازرگانی و...)
●  بلیط پرواز
●  برنامه کامل سفر

شرایط درخواست ویزای انگلستان

برای درخواست ویزای انگلیس علاوه بر مدارکی که ارائه می‌دهید باید یک سری شرایط را مدنظر قرار دهید و به آن‌ها توجه کنید. این شرایط عبارت‌اند از:

●  به‌عنوان متقاضی دریافت ویزا باید بتوانید اثبات کنید که وابستگی لازم به کشور خود را دارید و پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور مبدأ خود برمی‌گردید.
●  کلیه فعالیت‌های شما در این کشور باید در یک چارچوب مجاز و تعریف شده قرار گیرد.
●  باید بتوانید متعهد شوید که در زمان مشخص شده از خاک انگلیس خارج خواهید شد.
●  باید به ارائه مدارک تمکن مالی بپردازید و این موضوع را به اثبات برسانید که مادامی که در انگلیس هستید توانایی پرداخت مخارج زندگی خود را دارید.

هزینه دریافت ویزای انگلیس

به‌طورکلی متقاضیان ویزای انگلستان برای رسیدگی به درخواست خود باید هزینه‌ای را به وزارت کشور بپردازند. در همین ابتدا باید به این نکته توجه کنید که این هزینه در هیچ صورتی و به هر دلیلی که پرونده شما ریجکت شود به شما برگشت داده نخواهد شد. همچنین مبلغی که باید پرداخت کنید باتوجه‌به نوع ویزای موردنظر و کشوری که از آن درخواست می‌کنید مشخص می‌شود. پس بهتر است با انتخاب نوع ویزا برای اطلاع از هزینه دقیق آن با کارشناسان و مشاوران توریست لند که به‌صورت 24 ساعته در دسترس هستند، تماس بگیرید.

مراحل دریافت ویزای انگلیس

برای درخواست و در نهایت دریافت ویزای موردنظرتان باید یک سری اقدامات را به ترتیب زیر انجام دهید:

گام اول: وارد وب‌سایت سفارت شوید و برای دریافت ویزا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

گام دوم: نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گام سوم: فرم آنلاینی که در اختیارتان قرار داده می‌شود را به طور کامل و با دقت پر کنید.

گام چهارم: هزینه‌های مورد نیاز را پرداخت کنید.

گام پنجم: وقت سفارت ویزای انگلیس را هماهنگ کنید (متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق سفارت تهران، قطر یا ترکیه اقدام کنند).

گام ششم: مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

گام هفتم: همراه با مدارک ترجمه شده و به‌منظور انجام انگشت‌نگاری در قرار ملاقات خود به سفارت مراجعه کنید.

گام هشتم: فرم درخواست خود را تا زمان دریافت ویزا، پیگیری کنید.

چند نکته مهم برای اخذ سریع‌تر ویزای انگلیس

برای اینکه سریع‌تر موفق به دریافت ویزای مورد نظر خود شوید بهتر است به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید:

●  اطمینان حاصل کنید که مدارک ضروری برای نوع ویزایی که به دنبال آن هستید، همگی صحت دارند و الزامات وزارت کشور بریتانیا را برآورده می‌کند.
●  از قبل با شرکت‌های معتبر در این زمینه ارتباط بگیرید و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید.
●  توجه کنید که فرم درخواست ویزا به‌صورت انگلیسی بوده است و سعی کنید با حساسیت هرچه‌تمام‌تر آن را تکمیل کنید.
●  از صحت اطلاعات وارد شده در فرم مطمئن شوید.
●  به این موضوع توجه کنید که فرم درخواست ویزا برای هر فرد به‌صورت جداگانه تکمیل خواهد شد.
●  در صورت نیاز به مصاحبه ویزا، مطمئن شوید که برای آن آماده شده‌اید و به سؤالات قاطعانه و صادقانه پاسخ دهید. ناامید به نظر نرسید و توضیحات طولانی غیرضروری ندهید. در مورد نیازهای خود قاطعانه، مطمئن و صادق باشید.
●  سعی کنید سؤالات افسر را به‌دقت گوش دهید و پاسخگویی درست و کاملی برای آن‌ها داشته باشید. یا به عبارتی دغدغه‌های ذهنی او را بفهمید و پاسخ را برای رفع آن‌ها بیان کنید.
●  دستورالعمل‌ها و قوانین را به طور کامل مطالعه کنید.
●  تاریخچه سفر خود را به‌خوبی ارائه دهید.

4 نکته طلایی مد نظر افسر مصاحبه کننده

در نهایت پس از انجام تمامی مراحل، هرچقدر هم که شما مدارکی بی‌عیب و نقص را ارائه کرده باشید، این افسر است که پس از مصاحبه مشخص می‌کند برای شما ویزا صادر شود یا خیر. پس به این موضوع اهمیت زیادی بدهید و سعی کنید این نکات را هنگام مصاحبه با افسر در نظر بگیرید:

1.یک افسر ویزا همیشه می خواهد بداند که آیا شما به کشور خود باز خواهید گشت یا خیر. شما باید بتوانید این را در برنامه خود نشان دهید و به او اثبات کنید که برای بازگشت به کشور خود وابستگی‌های لازم را دارید. این کار را می‌توانید با ارائه مدارکی همچون نامه استخدامی، پیوندهای عمیق خانوادگی و... اثبات کنید.

2.این موضوع برای یک افسر مهاجرت بسیار مهم است که بداند آیا شما می‌توانید هزینه سفر خود را برای زمانی که در کشور انگلیس هستید تامین کنید یا خیر؟ شما هم باید به‌درستی این موضوع را به او ثابت کنید! برای این کار هم می‌توانید از بلیط هتل و پرواز از قبل رزرو شده، صورت‌حساب بانکی ۶ ماهه با موجودی که سفر شما را پوشش دهد، اسناد ملکی و... استفاده کنید.

3.نکته دیگری که افسر مدنظر قرار می‌دهد این است که قانون‌شکنی و ایجاد مزاحمت نکنید این موضوع به‌راحتی با پیشینه و تاریخچه سفر و سابقه کیفری شما قابل‌اثبات است. پس باید بتوانید در گفتگو تعداد سفرهایی که از قبل رفته‌اید را پیش بکشید و نشان دهید که قرار نیست هیچ قانون‌شکنی‌ای اتفاق بیفتد.

4.به‌عنوان آخرین نکته باید بگوییم که افسر مهاجرت حساسیت بسیاری روی هدف شما از سفر دارد که دقیقاً برای هدف و چیزی که می‌گویید قصد وارد شدن به انگلستان را دارید. به عبارتی اگر قصدتان از دریافت ویزای انگلستان بازدید از این کشور است دلیلی برای انجام کار تجاری برای شما در این کشور وجود ندارد. برای اثبات حرفتان در صورت امکان، یک برنامه سفر با جزئیات فعالیت‌هایی که در آن شرکت خواهید کرد را تهیه کنید و رسید تور رزرو شده خود را ارائه دهید. اگر بتوانید افسر را در این قسمت مجاب کنید، به‌عنوان تیر خلاصی موفق به دریافت ویزا خواهید شد.

مدت‌زمان صدور ویزای انگلیس

به طور دقیق قابل‌بیان نیست که چه زمانی طول می‌کشد تا ویزای شما صادر شود. در برخی مواقع ممکن است تعداد تقاضای بالا سبب شود ویزای شما بیش از حد طول بکشد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که بین 20 تا 50 روز زمان برای صدور ویزا مورد نیاز است؛ که اگر برای دریافت ویزا از طریق شرکت‌هایی همچون توریست لند اقدام کنید، مدت زمان دریافت آن نیز ممکن است تسریع شود.

دلایل عمده ریجکت‌شدن ویزای انگلیس

شما هر چقدر هم که برای دریافت ویزا تلاش کرده‌ باشید، در برخی مواقع ممکن است درخواست شما تأیید نشود و اصطلاحا ریجکت شود. برای جلوگیری از این موضوع به دلایل شایع ریجکت‌شدن ویزای انگلیس می‌پردازیم:

●  نداشتن توجیه لازم برای هدف و شرایط سفر و اقامت
●  ارائه مدارک عمومی ناقص یا اسناد جعلی
●  عدم ارائه مدارک مبتنی بر سوء پیشینه کیفری
●  مغایرت درخواست با هدف از سفر
●  کمبود بودجه و اشتباه در ارائه مدارک تمکن مالی
●  عدم اعتبار کافی پاسپورت
●  بیمه مسافرتی ناکافی
●  پیروی‌نکردن دقیق مراحل

مشاوره اخذ ویزای انگلیس از توریست لند 

طبق توضیحات بالا برای دریافت ویزای انگلیس باید مراحل سختی را طی کنید و در نهایت یک هزینه‌ای را بابت آن پرداخت کنید که این هزینه تحت هیچ شرایطی به شما عودت داده نخواهد شد؛ بنابراین داشتن حداقل یک اشتباه کوچک در هر یک از مراحل اخذ ویزا ممکن است سبب ریجکتی شما و ضرر و زیانتان شود. پس بهتر است از یک موسسه و شرکت معتبر در این زمینه برای درخواست ویزا کمک بگیرید. شرکت گردشگری توریست لند با داشتن سابقه فراوان در این زمینه می‌تواند در کلیه مراحل اخذ ویزا به شما کمک کند و گرفتن آن را برای شما تسریع کند. پس حتماً در اولین فرصت با کارشناسان و پشتیبانان این مجموعه تماس بگیرید و موضوعات مورد نظر خود را با آن‌ها مطرح کنید.

سوالات متداول

  • رایج ترین نوع ویزا انگلیس کدام است ؟
    انواع ویزای محبوب انگلستان شامل ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی و ویزای خانوادگی است.
  • شرایط دریافت ویزای انگلیس چگونه است ؟
    شرایط اخذ ویزای انگلستان باتوجه‌به نوع ویزایی که می‌خواهید برای آن درخواست بدهید، متفاوت است.
  • چگونه میتوانم وضعیت درخواست ویزای انگلیس خود را پیگیری کنم ؟
    از طریق تماس با سفارتخانه که ممکن است برای شما هزینه‌بر باشد می‌توانید پیگیری‌های ویزای خود را انجام دهید. همچنین اگر از طریق توریست لند اقدام کرده باشید، می‌توانید مراحل و پیشرفت کار را از آن‌ها پیگیری کنید.
  • آیا ثبت درخواست ویزای انگلیس بصورت آنلاین امکان پذیر است ؟
    بله شما می‌توانید برای اخذ ویزا به‌صورت آنلاین درخواست دهید و هزینه‌های مورد نیاز را پرداخت کنید.
  • آیا برای دریافت ویزای انگلیس تضمین 100 درصدی وجود دارد ؟
    خیر. هیچ تضمین 100 درصدی برای دریافت ویزا وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با انجام نکاتی که در بالا اشاره کردیم، شانس خود را برای اخذ آن بالا ببرید.
  • پروسه دریافت ویزای انگلیس چقدر زمان می برد ؟
    باتوجه‌به به شلوغی سفارتخانه‌ها زمانی حدود 20 تا 50 روز کاری مورد نیاز است.
  • دلایل رایج ریجکتی ویزای انگلیس چیست ؟
    ارائه مدارک ناقص و جعلی، عدم توانایی پرداخت هزینه‌ها، عدم بیان دقیق هدف سفر و... از جمله پرتکرارترین دلایل برای ریجکتی ویزای انگلیس هستند.
مشاوره رایگان