جاهای دیدنی مالزی | تورهای داخلی و خارجی و رزرو بلیط و هتل

جاذبه های گردشگری 13 اسفند ، 1402 5 دقیقه


مالزی یک کشور جنوب شرقی آسیا است که از یک گروه جزایر و شبه جزیره های واقع در جنوب شرقی قاره آسیا تشکیل شده است . این کشور به سرزمین ایده آل برای گردشگری ، فرهنگ متنوع و پویا ، طبیعت زیبا و اقتصاد بسیار پویا شناخته می شود . 

مالزی دارای تنوع فرهنگی بسیار بالا است و از طیف گشترده ای از اقوام و قومیت ها تشکیل شده است که هر کدام شیوه زندگی ، معماری و هنرهای مختلفی دارند . این تنوع فرهنگی باعث شده تا مالزی یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری جهان شناخته شود . 

در مالزی طبیعت دست نخورده و زیبایی های فراوانی وجود دارد . این کشور دارای جنگل های بکر ، سواحل زیبا ، کوه هایی خیره کننده و پارک های ملی فراوانی است که گردشگران را به سوی خود جذب می نماید . همچنین آب و هوای معتدل و گرمای ملایم مالزی ، آن را به یک مقصد مورد علاقه برای گردشگران از سراسر دنیا تبدیل کرده است . 

اقتصاد مالزی نیز بسیار پویا است و بر اساس صنایعی چون تولید الکترونیک ، خودروسازی ، گردشگری و زراعت متکی است . همچنین مالزی یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن نخل و کائچو در جهان است . 

به طور کلی مالزی یک کشور دارای تنوع فرهنگی ، طبیعی ، اقتصادی و گردشگری بسیار زیاد است که باعث شده که شناخته شده و محبوب در سراسر جهان باشد . امروز در کنار شما همراهان همیشگی توریست لند به بررسی مکان های دیدنی مالزی خواهیم پرداخت :

مالزی یک کشور زیبا و پر از جذابیت با تنوع فرهنگی و طبیعی فراوان است .برخی از مکان های دیدنی محبوب در مالزی شامل موارد زیر می باشند :



1. کاخ عدالت - پوتراجایا :



یک ساختمان دیدنی در کشور مالزی که شعبه اجرایی دولت فدرال مالزی بوده و به عنوان کاخ نخست وزیری پوتراجایا شناخته می شود.


2. جزیره لنکاوی :


جزیره لنکاوی

 از مقاصد گردشگری مالزی مجمع‌الجزایر لنکاوی است که در بخش شمال غربی این کشور قرار دارد. این مجمع‌الجزایر دارای بیش از ۱۰۴ جزیره مختلف است که در سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت و به عنوان یک ژئوپارک جهانی معرفی شده‌است. بورائو بای، داتای بای و پانتای سینانگ تعدادی از محبوب‌ترین جزایر لنکاوی هستند که گردشگران از آنها بازدید می‌کنند. 



3. برج توئینگ - کوالالامپور :

پتروناس تاور

برج‌های دوقلوی پتروناس (به انگلیسی: Petronas Towers) از بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند که در شهر کوالا لامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن‌ها، ۴۵۲ متر بلندی دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به‌هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر می‌باشد.


4. کوه کوتا کینابالو - صباح :

کوه کینبالو

کوه کینابالو، 4,095 متر ارتفاع دارد و بلندترین کوه در جنوب شرق آسیا است. این کوه که در ایالت صباح در مالزی قرار دارد، به دلیل طبیعت خیره‌کننده، آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این منطقه به‌حساب می‌آید.



5. تمثال بزرگ الفیف - کوالالامپور :



مجسمه خدای موروگان بلندترین مجسمهٔ خدای هندو در مالزی و دومین مجسمه بلند خدای هندو در جهان محسوب می‌شود. این مجسمه به ارتفاع ۴۲٫۷ متر (۱۴۰ فوت) در ورودی «غارهای باتو» که به آنها باتو کیو می‌گویند قرار دارد. ساخت این مجسمه در سال ۲۰۰۴ آغاز و پس از سه سال در سال ۲۰۰۶ به اتمام رسید. برای بازدید از باتو کیو، گردشگران می‌بایستی ۲۸۷ پله را بالا بروند. 



6. جاذبه های جزیره تیومان - ترنگانو :



جزیره تیومان مالزی رو می‌شناسید؟ جهان مملو از جزایر متنوع و جاذبه‌های گردشگری بکر و زیباست و یکی از این مقاصد جذاب برای علاقمندان به تورهای ماجراجویی و طبیعت، جزیره تیومان در مالزی است. جزیره‌ای که به خاطر صحنه‌های طبیعی خیره‌کننده، آب‌های بی‌نظیر و گوشه‌های ناب‌کشوری خود، مورد توجه گردشگرانی از سراسر جهان قرار گرفته است.



7. شهر تاریخی مالاکا :


شهر تاریخی مالاکا در مالزی

" مالاکا " یک مرکز ایالتی به همان نام در ساحل غربی تور مالزی با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی آمیخته از فرهنگ‌ های پرتغالی ، هلندی و انگلیسی می باشد و سه استعمارگری که سالها بر این شهر حکومت کردند و تاثیرات باور ناپذیری را بر سبک زندگی مردم و فرهنگ عمومی جامعه برجای گذاشته اند .



8. پارک ملی تامان نگارا - پوتراجایا:

پارک ملی تامان نگارا

پارک ملی تامان نگارا  در سالهای ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ تحت نام پارک ملی جورج شاه ۴ در مالزی با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع افتتاح شد. بعد از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر یافت که در زبان بومی مالایی بمعنای پارک یا جنگل ملی می‌باشد. 
این پارک به یکی از بزرگترین مراکز بوم‌گردی بدل شده‌است. جاذبه‌های متنوع زیست‌شناسی و زمین شناسی بسیاری در این محدوده به چشم می‌خورد. این محدوده خانهٔ برخی پستانداران کمیاب است مثل: ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی. رودخانهٔ تاهان که از میان این جنگل می‌گذرد توانسته نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود حفظ کند.

از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پلهای معلق در جنگل و غارهای اطراف و بومینشین‌های منطقه اشاره کرد. برای عکاسی و فیلمبرداری در این منطقه نیاز به کسب مجوز است و هتلها و اقامت‌گاه‌های متفاوتی در آن وجود دارد.




9. جاده چای - کامرون هایلند :

جاده چای - کامرون هایلند

ارتفاعات کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی ، مکانی عالی برای لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای در محیطی بکر با هوای دلپذیرش هست و شما عزیزان در ارتفاعات کامرون کارهای زیادی از جمله پیاده ‌روی در جنگل تا خرید در بازارهای شبانه را می‌ توانید انجام دهید ، ضمنا ارتفاعات کامرون ترکیب بی ‌نظیری از ریلکس کردن ، دیدن مناظر و گردش در اطراف را برای شما فراهم آورده است که قطعا خاطره به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد خورد .


10. جزیره پنانگ:

جزیره پنانگ مالزی

پنانگ یکی از جزیره های زیبا و معروف کشور مالزی است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به خاطر سواحل آفتابی، جنگل های استوایی، غذاهای متنوع و فرهنگ های مختلف سال هاست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.این جزیره یکی از مقاصد پر طرفدار در تورهای گردشگری جهان است.پنانگ دارای بسیاری از دیدنی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی است که می توانید در سفر خود از آن ها بازدید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان توریست لند تماس بگیرید .

مشاوره رایگان