فیلیپین را بهتر بشناسیم .

راهنمای سفر 01 اسفند ، 1402 10 دقیقه

فیلیپین یک کشور جزیره ای در جنوب شرق آسیا با جمعیت حدود 115 میلیون نفر،از جمله جواهرات گردشگری این منطقه محسوب می شود . . این کشور شامل بیش از 7100 جزیره می باشد . که هر یک از آنها دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد هستند .فلیپین دارای تاریخ و فرهنگ غنی می باشد که به تاثیر مختلف سرزمین های اطراف بر میگردد . این کشور تحت استعمار اسپانیا و آمریکا بوده است و این تاثیرات هنوز هم در معماری ، زبان و فرهنگ مردم این کشور مشهود و قایل مشاهده است . 

هر ساله ، گردشگران متعددی از سراسر جهان به فلیپین جذب می شوند تا از زیبایی های طبیعی ، پلاژهای شنی ، فرهنگ محلی و غذاهای لذیذ این کشور لذت ببرند . علاوه بر این ، مردم دلسوز و مهمان نواز فیلیپین تاثیر بسزایی در جذب توریست به این کشور را دارند زیرا این ویژگی ها باعث ایجاد حسی خوشایند و هم زیستی در گردشگران میشود . 

با وجود زمینه های گردشگری متعدد، فیلیپین نیز با چالش های بسیاری مانند فقر و تفاوت های اجتماعی مواجه است . اما با توسعه صنعت گردشگری ، این کشور قدرت معرفی فرهنگ و توریسم خود را به جهانیان به نمایش می گذارد .

به طور کلی ، فیلیپین با تنوع طبیعی و فرهنگی ، همچنین مردم دوستدار و مهمان نواز خود ، یک مقصد ایده آل و جذاب برای گردشگری در آسیا محسوب می شود . 

فیلیپین یک کشور زیبا و گردشگر پذیر با مناظر طبیعی فوق العاده است . امروز در توریست لند صد داریم تا بهترین مقاصد گردشگری فیلیپین را به شما معرفی نماییم .

1. جزایر ال نیدو، پالاوان و کورون :

این جزایر دارای مناظر بکر و بی نظیر سواحال ماسه ای سفید و نرم ، آبهای فیروزه ای و صخره های مرجانی بسیار زیبایی است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می سازد و مقصد عاشقان غواصی و ورزش های آبی است .

2. شهر مانیل :

مانیل پایتخت کشور فیلیپین است. این شهر با ۱۰۷۵۲۰ نفر جمعیت در هر کیلومتر مربع، رکورد متراکم‌ترین شهر کره زمین را در اختیار دارد.شهر مانیل در ساحل شرقی خلیج مانیل و در لبه غربی لوزون و ۱٬۳۰۰ کیلومتر (۸۱۰ مایل) سرزمین اصلی آسیا واقع شده‌است.مانیل در ساحل شرقی خلیج مانیل و در مصب رودخانه پاسیگ واقع شده‌است. این شهر یکی از شانزده شهرستان ناحیه مترو مانیل است. مانیل با جمعیتی برابر ۱٫۶۶۰٫۷۱۴ دومین شهر پرجمعیت فیلیپین و از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. مانیل در زبان بومی به صورت تحت‌اللفظی به معنای وجود نیلاد است. نیلاد، بوته یا درختچهٔ گل‌دار ستاره شکلی‌است که به وفور در رودخانهٔ پاسیگ و خلیج مانیل رشد می‌کند. مانیل شهری مملو از گروه‌های متنوع قومی و نژادی چینی، اسپانیایی، آمریکایی، ژاپنی، مالایی و هندی است که تاثیرش را می‌توان در فرهنگ و مد و آشپزی و مذهب شانزده منطقهٔ تشکیل دهندهٔ شهر به آشکاری مشاهده نمود.
مانیل دارای آثار تاریخی و فرهنگی مثل کریستینچاس کلرکه National Museum of the Philippines می باشد .

3. شهر سیبو :

این شهر تاریخی با وجود جشنواره های مذهبی ، آثار تاریخی از معماران اروپایی ، و محله های روستایی هیجان انگیز ، یکی دیگر از مقاصد گردشگری در کشور فیلیپین می باشد . سیبو یک شهر عالی برای اکتشاف فرهنگ فیلیپینی است که حتما باید به آن سفر کنید . 

4. بوهل :

بوهول یکی از استان‌های کشور فیلیپین و نیز نام جزیره‌ای است که این استان را در بر می‌گیرد. این استان در مرکز این کشور قرار گرفته است و بخشی از جزیره‌های ویسایا است.

مرکز این استان شهر تاگبیلاران است. جمعیت آن بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر است. مساحت این استان بیش از چهار هزار و یکصد کیلومتر مربع است.

یکی از جاذبه‌های اصلی بهل، مجموعه تپه‌های شکلاتی است که با اشکال منظم مخروطی و پوشیده از درخت در مرکز این جزیره قرار گرفته‌اند.

این شهر با فاصله یک ساعته تا مانیل مقصدی ایده آل برای گردشگران فیلیپین به شمار می آید . این شهر کوچک و زیبا در حاشیه غربی استان ریزال است . این شهر دارای مناظر زیبا ، باغ های گل ، و موزه هایی بسیار دیدنی است .

امنیت در فیلیپین چگونه است ؟

امنیت در فیلیپین متغیر است و ممکن است در برخی مناطق بهتر و در برخی دیگر ضعیف تر باشد . برخی از شهر ها و مناطق گردشگری در فیلیپین تمنیت مطلوبی دارند ، اما برخی مناطق روستایی یا شهر های کوچک ممکن است با مشکلات امنیتی مواجه شوند .

پیشنهاد می شود قبل از سفر به فیلیپین ، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت امنیتی محل مورد علاقه خود کسب کنید و اقدامات احتیاطی لازم را برای حفظ امنیت خود و همراهان اتخاذ نمایید . همچنین پیشنهاد میشود به دستورات و راهنمایی های لیدر محلی خود در فیلیپین توجه نمایید تا مخاطرات احتمالی را کاهش دهید .

سوغات فیلیپین چیست ؟

سوغات فیلیپین میتواند محصولات و اشیای محلی از فیلیپین باشد که به عنوان هدیه یا سوغات در نظر گرفته می شوند . این محصولات ممکن است شامل صنایع دستی ، لباس های سنتی ، محصولات غذایی محلی ، زیور آلات دست ساز و هر چیزی که نمایانگر فرهنگ و زندگی مردم فیلیپین باشد تشکیل شده باشد . 

در نظر داشته باشید که با خرید از بازار های محلی و مردم بومی هر منطقه میتوانید سهم بسزایی در توسعه اقتصادی و ایجاد رونق در صنعت گردشگری آن منطقه شوید . 

غذاهای معروف فیلیپین چیست ؟

1. آدوبو : 

ادوبو

ادوبو یک غذای فیلیپینی و فرایند پخت و پز محبوب در غذاهای فیلیپینی است که شامل گوشت، غذاهای دریایی یا سبزیجات است که در سرکه، سس سویا، سیر، برگ بو و دانه‌های فلفل سیاه ترشی می‌شوند، که در روغن قهوه‌ای می‌شوند و در مواد ماریناد می‌جوشند. گاهی اوقات این غذا ، غذای ملی غیررسمی در فیلیپین در نظر گرفته شده‌ می شود .

2. سینیگانگ :

سینیگانگ

یکی از غذاهای سنتی فیلیپین به حساب می‌آید. این آبگوشت یا همان سوپ خوشمزه معمولاً طعم ترش خود را از تمبر هندی می‌گیرد و گاهی هم از میوه درخت خیار برای ترش کردن آن استفاده می‌شود. برای پختن سینیگانگ می‌توان از انواع سبزیجات و گوشت از جمله ماهی و میگو کمک گرفت که طرفداران بیشتری دارند.

3. لومپیا :

لومپیا سرخ شده

لومپیا سرخ شده (Fried Lumpia) را می‌توان نسخه‌ی فیلیپینی اگرول (Egg roll) به حساب آورد. برای تهیه‌ی این غذا، داخل رول‌های سرخ شده را می‌توانید با گوشت چرخ کرده و سبزیجات پر کرده و به همراه سس ترش و شیرین سرو کنید. از آنجایی که لومپیا دستور پخت ساده‌ای دارد، فیلیپینی‌ها آن را در بیشتر گردهمایی‌های خود (به خصوص وقتی جمعیت زیاد است) سرو می‌کنند.

4. کاره کاره:

خورش کاره کاره

خورش کاره کاره (Kare-Kare) از سس بادام زمینی و دم گاو تهیه می‌شود اما می‌توان قسمت‌های دیگر گاو که گوشت بیشتری دارند را نیز به آن اضافه کرد. این غذا به همراه باگونگ (bagoong) سرو می‌شود که از تخمیر سس ماهی و میگو به دست می‌آید و در واقع بیشتر مردم فیلیپین معتقدند خوردن کاره کاره بدون این سس کامل نخواهد بود.

5.پاتای سوخاری:

پاتای سوخاری

کریسپی پاتا یا همان پاتای سوخاری (Crispy Pata)، جایگزین مناسبی برای یکی دیگر از غذاهای معروف فیلیپین یعنی لچون (Lechon) است. برای تهیه‌ی این غذای لذیذ، گوشت (قسمت ران) را کاملاً سرخ می‌کنند تا ترد شود و آن را با سس سویا و سرکه و چند تکه سیر و فلفل قرمز سرو می‌کنند.

6. سیسیگ:

سیسیگ

سیسیگ (Sisig)، بسیار داغ و درحالی که هنوز صدای جلز ولز کردن آن را می‌توان شنید، داخل بشقاب سنگی سرو می‌شود. عده‌ای مایونز یا تخم‌مرغ خام را نیز حین پختن و در حالی که غذا هنوز داغ است به آن اضافه می‌کنند.

7. پنسیت گیسادو: 

پنسیت گیسادو

پنسیت یا همان نودل، انواع مختلفی دارد که از این میان، پنسیت گیسادو (Pancit Guisado) شهرت بیشتری پیدا کرده است. این غذا نمادی از زندگی طولانی به شمار می‌رود و تقریباً همیشه در جشن تولد فیلیپینی‌ها سرو می‌شود و به همین دلیل یکی از غذاهای محبوب میان گردشگرانی است که دوستان فیلیپینی دارند.

برای پختن این غذا، سبزیجات خرد شده و گوشت را به رشته‌های تفت داده شده اضافه می‌کنند و تمامی آن‌ها را در آب گوشت، سس سویا و سس ماهی می‌پزند و درنهایت هنگام سرو، پرتقال زینتی یا همان لیموترش فیلیپینی بر روی آن می‌چکانند.

8.بولالو:

بولالو

کاسه‌ی داغ بولالو (Bulalo) می‌تواند انتخاب خوبی در یک روز سرد و بارانی در فیلیپین باشد؛ به خصوص استان باتانگا (Batangas) که در پخت این غذا شهرت دارد. برای تهیه‌ی این سوپ لذیذ، ساق یا همان گوشت قسمت سردست گاو را به همراه مغز استخوان، داخل کمی آب و سس ماهی، پیاز و دانه‌های فلفل سیاه به آرامی می‌پزند. سپس کمی سبزیجات نیز به آن اضافه می‌کنند.

9. باربیکیو فیلیپینی:

باربیکیو فیلیپینی

گوشت شیرین به‌ سیخ‌ کشیده ‌شده در باربیکیو فیلیپینی را می‌توان به همراه برنج ساده میل کرد اما حتماً نباید به چشم غذای کامل به آن نگاه شود. اگر هنگام بعد از ظهر احساس گرسنگی کردید، کافی است کمی در خیابان پیاده‌روی کرده و به سمت فروشنده‌های دوره‌گرد بروید و یک سیخ باربیکیو را با قیمتی اندک خریده و به عنوان اسنک و میان وعده میل کنید.

10. پالابوک :

پالابوک

پالابوک (Palabok)، یکی دیگر از روش‌های مورد علاقه‌ی مردم برای پختن پنسیت است. این غذا، رنگ نارنجی روشنی دارد و از مواد مختلفی برای طعم دادن به آن استفاده می‌کنند. پالابوک هنگام پختن با سس میگو مخلوط می‌شود که رنگ قابل توجه خود را از پودر دانه گیاه آناتو می‌گیرد. در انتها می‌توانید تکه‌هایی از تخم‌مرغ پخته، ماهی دودی و پیازچه را بر روی غذا قرار دهید.

چنانچه قصد مشاوره و یا سفر به فیلیپین را دارید با مشاوران با تجربه توریست لند تماس حاصل فرمایید . 

مشاوره رایگان