زیباترین مسیرهای طبیعت‌گردی در جنوب شرق آسیا

راهنمای سفر 15 بهمن ، 1402 10 دقیقه

در جنوب شرق آسیا ، مناطق زیبای طبیعت گردی بسیاری وجود دارد که می توانید برای سفر خود انتخاب نمایید . امروز در توریست لند به معرفی برخی از این مقاصد زیبا می پردازیم .

1.چیانگ مای شهر معابد شگفت انگیز:

چیانگ مای

چیانگ مای یکی از شهر های دیدنی و زیبای تایلند می باشد که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است در واقع چیانگ مای در بین گردشگران به شهر معابد معروف می باشد می توان گفت تایلند کشوری با فرهنگی غنی است که به محض ورود به آن هر کسی کاملا متوجه این موضوع می شود در چیانگ مای معابد زیادی وجود دارد و این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری جنوب شرق آسیا مبدل ساخته است .

2. اوبود اندونزی بهشت شرقی : 

اوبود اندونزی

اوبود شهری در جزیره بالی اندونزی است که در میان مزارع برنج و دره‌های شیب دار جیانیار واقع شده‌است؛ و به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری در منطقه شناخته شده‌است. این منطقه جمعیتی در حدود ۷۴۳۰۰ نفر دارد و سالانه بیش از ۳ میلیون گردشگر خارجی را به خود می‌بیند.

مناطق اطراف شهر بیش از همه چیز شامل مزارع کوچک، شالیزارهای برنج، جنگل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی است.

3. دالات ویتنام سوئیس آسیا :

دالات ویتنام

شهر دالات که در مناطق کوهستانی و مرکزی کشور ویتنام واقع شده از دیگر نقاط گردشگری و ییلاقی در نواحی استوایی ویتنام است که به تازگی از اهمیت بسیار ویژه ای برای گردشگران و صنعت گردشگری کشور ویتنام برخوردار شده است.شاید بتوان گفت: در برخی موارد حتی دوربین ها هم قادر به ثبت کامل این زیبایی نیستند و تنها دیدگان ماست که قدرت تشخیص اینهمه زیبایی را  یکجا دارند.

بهترین زمان سفر به این شهر افسانه ای فاصله زمانی بین اسفند ماه تا شهریور ماه هر سال است در این فصل از سال درجه رطوبت و برودت هوا در بهترین شرایط قرار دارد.

4. ساپا ویتنام - شهر همیشه سبز :

شهر ساپا

«ساپا» (Sa Pa) یکی از شهر‌های مرزی در استان «لائو کای» (Lao Cai) کشور ویتنام است که در شمال این کشور قرار دارد. این شهر کوهستانی، در فصل بهار در میان مه و ابر فرو می‌رود و شکوفه‌های درختان به آن چهره‌ای رویایی می‌دهند.

مجتمع تجاری لوکس «سان پلازا» (Sun Plaza) در مرکز شهر ساپا، به‌واسطه معماری منحصربه‌فرد اروپایی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های لاکچری و ایستگاه قطار دره «مونگ هوا» (Muong Hoa) شهرت دارد.

استودیو فیلم موانا که باغی بزرگ با لوکیشن‌های عکاسی متعدد، اتاق‌ها و خانه‌های لاکچری اجاره‌ای و کافه‌ای با منظره‌ای مشرف به کوهستان است، از دیدنی‌های پرطرفدار این شهر به شمار می‌رود. «مجسمه موانا»، «دریاچه بی‌نهایت»، «دست طلایی غول پیکر»، «تاب مرگ»، «تک درخت» و «دروازه بهشت» از جمله لوکیشن‌های محبوب عکاسی در این استودیو هستند.

روستای قرن نوزدهمی «کت کت» (Cat Cat Village) در دو کیلومتری ساپا، به جهت فرهنگ بومی و ویژگی‌های طبیعی منطقه مورد توجه گردشگران است. چرخ‌های غول‌پیکری از جنس بامبو که در این روستا برای برنج‌کوبی استفاده می‌شوند، از دیدنی‌های منحصر به‌فرد ساپا به شمار میروند.

5. نین بین ویتنام سفر به عمق تاریخ و طبیعت :

نین بین ویتنام

نین بین ویتنام (Ninh Binh) شهری در جنوب شرقی هانوی، پایتخت این کشور است و به عنوان یکی از مقاصد بازدیدکنندگان ویتنام می باشد. شهر نین بین در استانی به همین نام قرار دارد و با این که خود شهر، جذابیت شهری خاصی ندارد، اما طبیعت اطراف این منطقه، یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام را ارائه می دهد.

6. کوتا کینابالو - مالزی :

کوتا کینابالو

کوتا کینابالو پایتخت ایالت صباح است که در جزیره بورنئو واقع شده است. این شهر توسط شگفتی‌های طبیعی مانند کوه کینابالو، پارک کینابالو و پارک دریایی تونکو عبدالرحمن احاطه شده است. گردشگران می‌توانند در سفر به مالزی در طبیعت سرسبز کوتا کینابالو به کاوش بپردازند، غواصی کنند و یا از غذاهای خوشمزه محلی لذت ببرند.

7. کامرون هایلند - مالزی ( لاهیجان در مالزی ):

ارتفاعات کامرون در 209 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته شده است و مرتفع ‌ترین منطقه در تور کوالالامپور محسوب می شود ، این ناحیه مورد پسند عموم مردم است که مشتاق لذت بردن از هوای خنک و محیط سرسبز هستند . 
ارتفاعات کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی ، مکانی عالی برای لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای در محیطی بکر با هوای دلپذیرش هست و شما عزیزان در ارتفاعات کامرون کارهای زیادی از جمله پیاده ‌روی در جنگل تا خرید در بازارهای شبانه را می‌ توانید انجام دهید ، ضمنا ارتفاعات کامرون ترکیب بی ‌نظیری از ریلکس کردن ، دیدن مناظر و گردش در اطراف را برای شما فراهم آورده است که قطعا خاطره به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد خورد .

8. روستای پای تایلند :

روستای پای تایلند

تایلند سرزمین گردشگری ایرانی ها است. کشوری با جاذبه های متعدد که علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا دارد. روستای پای تایلند نیز یکی از جاذبه های آن بوده که بسیار قدمت است و تجربه سفر به این روستا بی شک خاطره انگیز می شود.
این روستا قدمتی بالا داشته و مقصد گردشگرانی است که علاقه زیادی به جاذبه های تاریخی دارند. از سوی دیگر این نواحی چشم اندازهای طبیعی و سرسبزی نیز برای گردشگران دارند که از آن ها بازدید می کنید.
قدمت این روستا به صد سال پیش باز می گردد. این نواحی دارای فرهنگ و تمدن ویژه خود هستند اما با این وجود جذابیت های زیادی برای گردشگران ایرانی دارند. هر ساله گردشگران زیادی از نواحی مختلف برای بازدید از این روستا راهی تایلند می شوند.

9. جزیره کو چانگ - تایلند :

جزیره چانگ (کو چانگ) که اغلب در زیر سایه خواهران جنوبی‌اش، جزایر ساموی و کو پانگان، نادیده گرفته می‌‌شود، یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر روی زمین است. با ۲۱۹ کیلومتر مربع، این جزیره یکی از بزرگ‌ترین جزایر تایلند به‌شمار می‌رود. نیمه غربی جزیره مملو از فروشگاه‌ها، توریست‌ها و مراکز تفریحات شبانه است؛ در حالی که نیمه شرقی آن محیطی خلوت و دنج دارد. 

10. سنگاپور :

سنگاپور

سفر به سنگاپور بدون شک یکی هیجان انگیزترین سفرهای زندگی شما خواهد بود، این کشور آسیایی جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده، تعداد زیادی از هموطنان هر سال در تعطیلات، کشور کوچک سنگاپور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. سنگاپور یکی از کوچکترین کشورهای جهان است که اغلب مردم در این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و به همین دلیل گردشگران خارجی در زمان سفر به سنگاپور دغدغه‌ای برای ارتباط برقرار کردن نخواهند داشت. به دلیل نزدیکی کشور سنگاپور به خط استوا، آب و هوای این کشور معمولا چهار فصل سال ثابت است و فقط حجم بارندگی در فصل‌های مختلف متغیر می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید بلیط مقاصد فوق میتوانید با کارشناسان مجرب توریست لند تماس حاصل فرمایید . 

مشاوره رایگان